مورد اختلاف ترازمی و ترامپ درباره ایران

کدخبر: ۲۸۷۳۶۰
اقتصادنیوز: ترزا می نخست‌وزیر مستعفی انگلیس در ملاقات با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به رغم اشاره به اهمیت اتحاد راهبردی لندن و واشنگتن تاکید کرد که دو کشور در برخی زمینه ها اختلاف دارند و توافق هسته ای ایران یکی از آن موارد است.
مورد اختلاف ترازمی و ترامپ درباره ایران

به گزارش اقتصادنیو به نقل از ایرنا، پایگاه خبری ورلد نیوکلر نیوز (پایگاه تخصصی اخبار هسته ای) روز سه شنبه گزارش داد: رئیس‌جمهوری آمریکا در دومین روز از سفرش به لندن در یک صبحانه کاری با حضور مدیران شرکت‌های بزرگ انگلیسی و آمریکایی در کاخ سنت جیمز با ترزا می دیدار کرد.  

برخلاف میل دونالد ترامپ،  می، مجددا بر اهمیت توافق هسته ای ایران برای لندن تاکید کرد.

 نخست‌وزیر مستعفی انگلیس در این دیدار گفت: اگر چه هر دو رهبر اهمیت اتحاد میان خود آن هم در  ۷۵ امین سالگرد روز D را می دانند ( D-Day invasion  پیاده‌سازی‌های نرماندی، اولین عملیات در جبهه نرماندی در جنگ جهانی دوم است که با پیاده شدن ۱۶۰ هزار نفر در ساحل نرماندی و با بیش از ۵ هزار کشتی انجام شد که سهم مهمی در پیروزی جبهه نیروهای متفق علیه آلمان داشت)، اما می توانند در برخی حوزها رویکرد متفاوتی از هم داشته باشد. خانم می اضافه کرد: ما به توافق هسته ای ایران پایبند هستیم.

ترامپ دیروز با همسرش ملانیا ساعت ۹ صبح به‌وقت محلی انگلیس به دعوت ملکه الیزابت وارد این کشور شد. درحالی‌که گفته می‌شود، تشریفات این سفرها تا آخرین جزئیات به اطلاع ملکه انگلیس رسانده می‌شود، اما از فرش قرمز برای ورود ترامپ مقابل هواپیما خبری نبود.

او دیروز برای شرکت در ضیافت ناهار، مهمان ملکه الیزابت و خاندان سلطنتی در کاخ باکینگهام بود و سپس از کلیسای تاریخی وست مینستر دیدن کرد. در آخرین روز سفر ترامپ فردا به همراه خانواده سلطنتی به شهر " پورتسموث " (Portsmouth) برای شرکت در مراسم سالگرد هفتاد و پنجمین سالگرد پیاده شدن نیروهای متفقین در ساحل نرماندی است، خواهد رفت.

پلیس انگلیس پیش‌بینی کرده که هزینه‌های امنیتی سفر ترامپ ۱۸ میلیون پوند هزینه روی دست دولت بگذارد. عملیات نیروهای پلیس انگلیس برای تأمین امنیت ترامپ مواردی از قبیل استفاده از تک‌تیراندازها، سگ‌های بمب یاب و بالگردهای گشت را شامل می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید