داعش مسئولیت انفجار سیناء را بر عهده گرفت

کدخبر: ۲۸۷۴۶۸
اقتصادنیوز: گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت انفجار منطقه العریش استان سینا واقع در شمال شرقی مصر را بر عهده گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ گروه تروریستی داعش چهارشنبه شب ساعاتی پس از وقوع انفجار در منطقه العریش استان سیناء، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

وبگاه «الاعماق» وابسته به داعش گزارش داد که عناصر مسلح صبح روز چهارشنبه دو حمله همزمان به دو مقر پلیس در العریش انجام داده بودند.

در ساعات ابتدایی صبح امروز برای چندمین بار در ماههای گذشته تروریست‌های وابسته به «ولایت سینا» (شاخه‌ای از داعش) به کاروان ارتش مصر در نزدیکی شهر العریش حمله کردند.

به گفته شبکه العربیه، وزارت کشور مصر تعداد کشته‌های ارتش مصر را هشت تن ذکر کرده است. طبق بیانیه این وزارتخانه پنج تن از تروریست‌ها نیز کشته شده‌اند. این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس تعداد کشته‌های ارتش مصر را به نقل از منابع امنیتی ۱۰ تن ذکر کرده است. منابع بیمارستانی به پایگاه خبری العربی الجدید نیز گفته‌اند که تعداد ۱۴ کشته و زخمی از نیروهای مصری به بیمارستان العریش منتقل شده‌اند اما هنوز تعداد زخمی‌ها و کشته‌ها مشخص نیست.

به گفته منابع محلی به العربی الجدید، تروریست‌ها پس از نماز صبح در جاده منتهی به شهر العریش در مسیر خودروهای ارتش مصر کمین کرده بودند. طبق این گزارش تمامی تروریست‌ها کشته شده‌اند و پس از این حمله جنگنده‌های مصری در آسمان صحرای سینا به پرواز در آمده‌اند.

صحرای سینا از انقلاب ۲۰۱۱ در مصر به این سو همواره شاهد نا آرامی‌های گسترده بوده است. این ناآرامی‌ها پس از اعلام تشکیل خلافت ادعایی داعش در عراق و سوریه با تشکیل «ولایت سینا» در این منطقه شدت یافته است. شرایط جغرافیایی و وسعت منطقه و پست و بلندی‌ها و همچنین بافت عشیره‌ای صحرای سینا موقعیت خوبی برای فعالیت‌ تروریست‌ها فراهم کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید