عضو هیئت رئیسه مجلس: امروز همه مردم نیازمند بسته‌های حمایتی شده‌اند

کدخبر: ۲۸۷۸۴۱
اقتصادنیوز: عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه حدود 80 درصد از مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت داخلی است گفت: شرایط امروز به گونه‌ای است که نه یک دهک و دو دهک بلکه عموم مردم به استثنای 20 درصد جامعه شانه‌هایشان زیر بار گرانی خم شده و نیازمند دریافت بسته‌های حمایتی هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: یک سال است که شانه مردم زیر بار گرانی‌ها، تورم و مشکلات اقتصادی خم شده و وضعیت به گونه‌ای نیست که ما بگوییم یک طبقه و یا گروه خاص دچار مشکل شده‌اند بلکه عموم مردم در شرایط اقتصادی فعلی با مشکل مواجه شدند. 

وی افزود: امروز نه تنها کارگران و کارمندان بلکه حتی نظامیان، بازنشستگان ارتش، بازنشستگان کشوری و لشکری، همه و همه زندگی روزانه خود را با سختی سپری می‌کنند. 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود 80 درصد مشکلات اقتصادی امروز کشور هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد و به ناکارآمدی مدیران و عدم شایستگی آنها بازمی‌گردد. در این شرایط دولت باید مدیرانی را به کار بگیرد که علاوه بر توان مدیریتی از سلامت در کار برخوردار باشند. 

عباسی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شرایطی بوجود آمده که ما در عرصه‌های مختلف همچون مسکن،‌ بخش تولید با رکود مواجه هستیم. امروز محصولات کشاورزان با قیمت مناسب به فروش نمی‌رود و در مقابل مصرف‌کنندگان نیز این محصولات را با قیمت بسیار بالایی خریداری می‌کنند و دلالی و واسطه‌گری‌ها باعث شده تا مردم بیشتر آسیب ببینند. 

وی افزود: بنا بر این بود که برای جبران مشکلات اقتصادی مردم حداقل در بخش تامین کالاهای اساسی و کالاهای ضروری مردم اقدامی صورت گیرد و بسته‌های حمایتی به اقشار آسیب‌پذیر داده شود. 

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: امروز برای دریافت بسته‌های کالاهای ضروری دیگر نمی‌توانیم بگوییم یک دهک یا دو دهک ضعیف جامعه مستحق دریافت این بسته‌ها و کمک‌ها هستند بلکه شرایط به گونه ای است که به جز یک تعداد اندک که حدود بیست درصد جامعه را  تشکیل می‌دهند سایر مردم در شرایط سختی به سر می‌برند و آسیب می‌بینند. 

عباسی خاطرنشان کرد: دولت هرچه سریعتر باید در قالب 14 میلیارد دلار اعتباری که برای تامین کالاهای اساسی در بودجه 98 تخصیص یافته بسته‌های حمایتی را بین مردم توزیع کند تا بخشی از دردهای مردم التیام بخشد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بین سال‌های 90 تا 92 فقط در حوزه مسکن یک میلیون و 500 هزار شغل ایجاد شده بود که بعد از آن به دلیل بی‌توجهی همه این فرصت‌های شغلی از بین رفته است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید