ایتالیا افسر آلمانی را به ۲۰ سال زندان محکوم می‌کند

کدخبر: ۲۸۷۹۸۵
اقتصادنیوز: دولت ایتالیا قرار است یک افسر دریایی آلمانی را به اتهام آنچه کمک غیرقانونی به مهاجران در دریای مدیترانه نامیده است، به ۲۰ سال زندان محکوم کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، دادگاهی در ایتالیا قرار است یک افسر نیروی دریایی را به‌دلیل «کمک غیرقانونی به مهاجران» به ۲۰ سال حبس محکوم کند.

بنا به گزارش دویچه وله، «پیا کلِمپ»، از افسران نیروی قایقرانی آلمان متهم است که به مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه کمک کرده و جان آنها را نجات داده است.

نزدیک به ۶۰ هزار نفر روز شنبه با امضای طوماری از دولت ایتالیا و دستگاه قضایی این کشور خواستند روند پرونده جنایی علیه این افسر آلمانی و دیگر همکاران او را که جان هزاران مهاجر را در دریای مدیترانه نجات دادند، متوقف کنند.

پیا کلمت در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد وکیل ایتالیایی‌اش به او اطلاع داده که دادگاه احتمالا حکم ۲۰ سال زندان و جریمه مالی سنگین را برای او صادر خواهد کرد.

وی همچنین افزود تصمیم دارد اگر مجبور شود پرونده خود را در «دادگاه اروپایی حقوق بشر» واقع در فرانسه مطرح می‌کند.

اروپا از چند سال پیش با بزرگترین موج مهاجرت از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است که عمدتا از برخی مناقشات مسلحانه و مشکلات شدید اقتصادی در شماری از کشور‌های آفریقا و خاورمیانه (غرب آسیا) ناشی می‌شود. علت اصلی بحران این کشورها مداخله اروپایی‌ها و سازمان ناتو است. بیشتر پناهجویان از طریق دریای مدیترانه و با قایق تلاش دارند خود را به کشورهای اروپایی برسانند اما با رشد جریانهای راست‌گرا و ضدمهاجران در اروپا از جمله ایتالیا برخورد با مهاجران شدت یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید