ظریف در واکنش به ادعای فتوشاپی برایان هوک: خواهیم دید!

کدخبر: ۲۸۸۰۴۶
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه در واکنش به ادعای برایان هوک رییس گروه اقدام آمریکا مبنی بر فتوشاپ بودن توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: خواهیم دید.
ظریف در واکنش به ادعای فتوشاپی برایان هوک: خواهیم دید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمد جواد ظریف» امروز- یکشنبه- پس از حضور در مدرسه علامه حلی و شرکت در ویژه برنامه «مأموریت من» این مطلب را در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی بیان کرد.

برایان هوک اخیراً مدعی شد: ایران تصاویر مربوط به آزمایش‌های موشکی و جنگنده‌های خود را با فتوشاپ ساخته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در زمینه سیاست‌های آمریکا اظهارداشت: سیاست‌های دولت واشنگتن فقط ایران را هدف قرار نداده است بلکه کل کشورهای دنیا هدف قرار گرفته‌اند.

ظریف با بیان اینکه کشورها دیگر خود را از سیاست‌های یک جانبه آمریکا کنار کشیده‌اند به تصمیم چین و روسیه مبنی بر استفاده نکردن از دلار در مبادلات اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: اکنون زمان خوبی برای همدلی است و اجازه ندهیم آمریکا سیاست‌های یک طرفه خود را علیه دنیا ادامه دهد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره ادعای یک روزنامه لبنانی مبنی بر آزادی نزار زکا جاسوس آمریکایی لبنانی در ایران اظهار بی اطلاعی کرد.

ظریف درباره برگزاری اجلاس آتی شانگهای در ایران گفت: ما عضو ناظر شانگهای هستیم و این اجلاس فرصتی برای ارائه دیدگاه‌های ایران است.

وی ادامه داد: ما دو اجلاس مهم شانگهای و همکاری‌ها در آسیا را پیش رو داریم و در هر دو اجلاس، فرصتی برای ارائه دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری است.

سیاست‌های ترامپ باید متوقف شود

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین درمورد سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران اظهارداشت: آقای آبه به عنوان نخست وزیر کشور دوست به ایران سفر می‌کند و ما در جریان این سفر دیدگاه‌های خود را به وی اعلام می‌کنیم.

ظریف با بیان اینکه آقای ترامپ اعلام کرده جنگ اقتصادی است، اظهار داشت: اما این جنگ اقتصادی، مردم عادی را هدف قرارخواهد داد و باید این سیاست متوقف شود.

وی افزود: تنها راه حل مشکلات اقتصادی، توقف سیاست جنگ اقتصادی است و ما این موضوع را به صورت خصوصی و عمومیبه آبه اعلام کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: در دیدار با شینزو آبه مباحث دوجانبه هم مطرح می‌شود و ما دیدگاه‌های وی را با دقت استماع و در مقابل، دیدگاه‌های ایران را به صورت تفصیلی اعلام می‌کنیم.

ظ ریف همچنین درمورد بازدید امروز خود از مدرسه علامه حلی گفت: بازدید خیلی خوبی بود، اینکه دانش آموزان پایه هشتم بتوانند تا این حد فکر کنند و اعتماد به نفس داشته باشند و درمورد برجام بحث کنند و شبیه سازی داشته باشند، برای من بسیار انرژی آفرین و امیدبخش بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب معتقدند دانش آموزان باید فکر کنند و بیندیشند، ایشان بر کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و به راه حل‌ها و ایده‌های مختلف تاکید دارند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: اما در مرحله اجرا همه باید یک سیاست را اجرایی کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید