معمای یک برند ساعت در فوتبال ایران !

کدخبر: ۲۸۸۳۵۹
اقتصاد نیوز: ظاهرا ساعت مچی نقش مهمی در فوتبال ایران پیدا کرده است.
معمای یک برند ساعت در فوتبال ایران !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از فوتبالی، اگر پیگیر اخبار خارج از مستطیل سبز فوتبال ایران باشید حتما با خبرهای زیادی درباره رشوه دادن و درصد گرفتن برای رسیدن به ترکیب و حتی لیست 18 نفره تیم روبرو شده اید. موضوعی که حالا شکل جدیدی به خود گرفته و به جای هدایای نقدی، استفاده از روشهای غیرنقدی هم مرسوم شده است!

این موضوع، پیش از این سوژه گفتگوی خودمانی یکی از مربیان شاغل در لیگ برتر با یکی از دوستان خبرنگارش شده است. اینکه در یکی از تیمهای لیگ برتر که فصل قبل سرمربی خارجی داشته، یکی از بازیکنان نام آشنای تیم برای آنکه به ترکیب اصلی برسد، یک ساعت مچی گرانقیمت برای آقای سرمربی یا یکی از دستیارانش و نزدیکانش ( و به روایت دیگر یکی از اعضای کادر فنی که رابطه نزدیکی با سرمربی داشته اند) خریده و از آن به بعد نام بازیکنی که سلیقه آقای مربی را به خوبی حدس زده- به عنوان بازیکن فیکس در لیست مسابقات رد شده است.

ساعت مچی

استفاده از این برند ساعت  در فوتبال ایران، فقط برای رسیدن به ترکیب اصلی نیست و برعکس آن هم دیده شده است. طبق شنیده های سایت فوتبالی، در فصل گذشته، یک هافبک که به دنبال گرفتن رضایتنامه‎اش از باشگاهش در میانه فصل بوده، نهایتا مجبور می شود به یکی از نزدیکان باشگاه (این فرد همان کسی است که هر وقت بحث فساد در فوتبال مطرح می شود نام او به میان می آید) ساعت هدیه دهد. البته بازیکن مربوطه اصلا علاقه ای به خرید چنین کادوی گرانقیمتی نداشته منتهی فرد نزدیک به باشگاه تنها راه صدور رضایتنامه او را خرید ساعت عنوان کرده تا این بازیکن مجبور شود از این طریق رضایتنامه اش را بگیرد و از فوتبال ایران جدا شود.

البته روشهای هدیه دادن و جلب رضایت مربیان و دستیاران در فوتبال ایران، برای فیکس بودن بعضی وقتها فراتر از ماجراهای این برند ساعت  است و مسایلی است که قابل انتشار نیست اما کم کم دارد به یک روش معمول تبدیل می شود. حتی خبرهایی از باج دادن ها به کاپیتان ها در چند تیم برای فیکس بودن یا ماندن در تیم در قالب هدیه دادن استوکهای گرانقیمت و کتانی های برند برای دستیاران هم شنیده شده است که البته وقتی درباره این ماجراها تحقیق کردیم متوجه شدیم متاسفانه صحت دارد و چند بازیکن سرشناس فوتبال ایران هم این ماجراها در تایید کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید