احزاب مخالف پاکستان در اعتراض به سیاست های عمران خان گردهم می آیند

کدخبر: ۲۸۸۵۲۷
اقتصادنیوز: روزنامه "دان" پاکستان نوشت، احزاب مخالف این کشور در آستانه تصویب بودجه سال مالی جاری در پارلمان پاکستان، قرار است ساعت چهار عصر امروز (سه شنبه) گردهمایی مشترک برگزار کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، "مریم اورنگ زیب"، سخنگوی حزب مسلم لیگ نواز پاکستان گفت، نشست‌های جداگانه این حزب و حزب مردم پاکستان لغو شد و احزاب مخالف، نشست مشترکی برگزار می‌کنند.

به گفته وی، در این نشست، راهبرد مشترکی در رابطه با بودجه "ضد مردمی" دولت اتخاذ می‌شود.

"آصف زرداری"، رهبر حزب مردم پاکستان که دوشنبه از سوی دیوان ملی احتساب پاکستان بازداشت شد، چندی پیش گفت بود، برای جلوگیری از نابودی کشور، چاره‌ای جز پایان دادن به کار دولت "عمران خان" نداریم.

همچنین در پی بازداشت "آصف زرداری"، رئیس حزب مردم پاکستان از سوی دیوان ملی احتساب این کشور، این حزب خواستار برگزاری تظاهرات اعتراضی در سراسر پاکستان شد.

به نوشته روزنامه نیشن پاکستان، زرداری دوشنبه و در پی رد فرجام خواهی و تمدید قرار وثیقه او از سوی دیوان عالی اسلامآبادف در ارتباط با پرونده پولشویی بازداشت شد.

کمیته مرکزی اجرایی حزب مردم پاکستان در نشست اضطراری امروز (سه شنبه) به ریاست "بیلاوال بوتو زرداری"، ضمن محکوم کردن بازداشت زرداری و سیاست‌های کینه توزانه دولت، خواستار برگزاری اعتراضات سراسری در کشور شد.

در این نشست همچنین مقرر شد، همه احزاب جلب پاکستان متحد شوند و در کنفرانس همه احزاب شرکت کنند.

سازمان مبارزه با فساد مالی پاکستان اسفند گذشته در ادامه روند پیگیری پرونده‌های اختلاس و پولشویی مربوط به مقامات وسیاستمدان این کشور، «سراج دُرانی» رئیس مجلس ایالتی در جنوب پاکستان و از اعضای ارشد حزب مردم را بازداشت کرد.

پس از روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان به نخست وزیری "عمران خان"، روند پیگیری پرونده‌های پولشویی و فسادمالی علیه مقامات و سیاستمداران این کشور سرعت گرفت.

عمران خان پیشتر اعلام کرده بود، در برابر عناصری که به خزانه ملی خسارت وارد و اقدام به پولشویی وجوه میلیاردی کردند، هرگز کوتاه نخواهد آمد.

احزاب مخالف دولت پاکستان، از جمله حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم، اقدامات اخیر علیه سیاستمداران این کشور را در راستی رویکرد جانبدرانه دولت عمران خان می‌دانند و معتقدند که دولت در حال انتقام گرفتن از مخالفان سیاسی خود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید