قوی‌ترین مدل تاریخ فراری

کدخبر: ۲۸۸۵۴۰
اقتصادنیوز: پیشرانه فراری SF ۹۰ استریدل، از نوع ۴ لیتری V ۸ است که توانی معادل ۷۶۹ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این پیشرانه با سه موتور الکتریکی که از باتری‌های لیتیومی تغذیه می‌شوند همراه شده است. یکی از این سه موتور الکتریکی در محور عقب، و دو موتور الکتریکی دیگر در محور جلو قرار گرفته‌اند...
قوی‌ترین مدل تاریخ فراری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برترین‌ها: فراری بالاخره با موج ماشین‌های الکتریکی در صنعت خودرو همراه شد و اولین مدل هیبرید-الکتریکی خود را تابستان آینده به بازار عرضه خواهد کرد.

معرفی سوپراسپرت جدید فراری با 986 اسب‌بخار

شتاب صفر تا ۱۰۰ SF۹۰ استراداله ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است

ماشین به مناسبت نودمین سال تاسیس تیم اتومبیلرانی فراری، "SF۹۰ استراداله" نامیده شده است. SF مخفف Scuderia Ferrari نام تیم اتومبیلرانی فراری است. کلمه استراداله که در ایتالیایی به معنی جاده است هم به نام ماشین اضافه شده تا این ماشین با ماشینی که با نام SF۹۰ در مسابقات فرمول یک امسال رقابت می‌کند، اشتباه نشود.

فراری SF۹۰ استراداله، قوی‌ترین ماشینی است که در تاریخ فراری ساخته شده است. علاوه بر موتور هشت سیلندر بنزینی، فراری جدید سه موتور الکتریکی دارد که مجموع قدرت این ماشین را به هزار اسب بخار می‌رساند.

شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت SF۹۰ دو و نیم ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است. ماشین با نیروی باتری می‌تواند تا ۲۵ کیلومتر حرکت کند و حداکثر سرعت ماشین در این حالت به ۱۳۵ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود.

معرفی سوپراسپرت جدید فراری با 986 اسب‌بخار
فراری می‌گوید هشتاد درصد از بخش‌های مختلف ماشین را می‌توان از طریق دکمه‌های لمسی روی فرمان کنترل کرد

فراری اعلام کرده محدودیتی برای تعداد تولید این ماشین ندارد و تاکنون حدود دو هزار نفر برای خرید آن ابراز علاقه کرده‌اند. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما رسانه‌ها قیمت پایه آن را حدود ۵۰۰ هزار دلار پیش‌بینی کرده‌اند. فراری از جمله آخرین خودروسازنی است که با کنار گذاشتن موتور‌های درون‌سوز خود را برای دوره‌ای تازه در صنعت خودرو آماده می‌کند.

سخت‌تر شدن قوانین حفظ محیط زیست چاره دیگری برای فراری و دیگر خودروسازان باقی نگذاشته است. به علاوه، فن‌آوری خودرو‌های الکتریکی این امکان را فراهم آورده تا تعداد زیادی خودروساز تازه‌وارد بتوانند با ماشین‌های اسپرت الکتریکی خود، محصولات فراری را به چالش بکشند.

معرفی سوپراسپرت جدید فراری با 986 اسب‌بخار
ماشین در حال توقف خیابان را رصد کرده و با هشدار صوتی عابران را از خطر آگاه می‌کند

آینده ایمنی

مرسدس-بنز مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی را که در آینده در محصولات این شرکت به کار گرفته خواهد شد، در جدیدترین خودروی آزمایشی خود نمایش داد. این ماشین براساس نسل جدید مرسدس-بنز GLE ساخته شده است و مرسدس-بنز قرار است آن را پاییز آینده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به طور رسمی رونمایی کند.

علاوه بر ایربگ، کمربند ایمنی و صندلی کودک جدید که هنگام تصادف محافظت بیشتری از سرنشینان می‌کند، ماشین به مجموعه‌ای از سیستم‌های هشداردهنده مجهز شده که با عابران پیاده و ماشین‌های دیگر در جاده ارتباط برقرار می‌کند و به آن‌ها درباره وضعیت جاده هشدار می‌دهد.

معرفی سوپراسپرت جدید فراری با 986 اسب‌بخار
ماشین از طریق نمایش تصویر و متن روی شیشه عقب با رانندگان دیگر ارتباط برقرار می‌کند

ماشین هنگام حرکت هم با نمایش پیام‌هایی روی جلوپنجره و شیشه عقب با رانندگان، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران ارتباط برقرار می‌کند. هنگام خطر یک ربات از ماشین جدا می‌شود تا به ماشین‌های عقب‌تر در جاده هشدار دهد. سیستم ترمز هوشمند این خودروی آزمایشی هم با کمک رادار محدوده‌ای وسیع‌تر از دید راننده را رصد می‌کند و در صورتی که خطری احساس کند، بعد از آگاه کردن راننده به طور خودکار سرعت ماشین را کم کرده یا از حرکت خودداری می‌کند.

از جمله سیستم‌های دیگر هشدار به راننده، کمربند ایمنی است که با محکم‌شدن به راننده اخطار می‌دهد که با سرعت زیاد وارد پیچ شده است. کمربند ایمنی همچنین به گرم‌کن مجهز شده و مرسدس-بنز می‌گوید از این طریق سرنشینان عقب بیشتر تشویق می‌شوند تا از آن استفاده کنند. مرسدس-بنز می‌گوید بسیاری از فن‌آوری‌هایی که در این ماشین نمایش داده شده در آینده نزدیک در محصولات بنز استفاده خواهد شد، اما تعدادی از آن‌ها با نگاه به آینده دور ساخته شده است.

معرفی سوپراسپرت جدید فراری با 986 اسب‌بخار

رنو هفته آینده درباره پیشنهاد پیوستن به فیات-کرایسلر تصمیم خواهد گرفت

نگرانی نیسان

هیئت مدیره رنو هفته آینده درباره پیشنهاد فیات-کرایسلر برای پیوستن به این کارخانه تصمیم می‌گیرد. پیشنهاد فیات-کرایسلر به رنو هفته گذشته علنی شد. دو کارخانه در صورت پیوستن به یکدیگر سومین خودروساز جهان را شکل خواهند داد که ارزش آن ۳۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود. مجموعه تازه سالانه ۹ میلیون دستگاه خودرو تولید خواهد کرد و به گفته فیات-کرایسلر سالانه پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی خواهد شد. دولت فرانسه که از سهامداران اصلی رنو است گفته اگر پیوستن به فیات-کرایسلر به بسته‌شدن کارخانه‌ها و بیکاری کارگران منجر نشود، با آن موافق است. اما هنوز معلوم نیست این معامله چه تاثیری بر رابطه رنو با نیسان خواهد گذاشت.

رنو بیش از ۴۰ درصد از سهام نیسان را در اختیار دارد و دو کارخانه همراه با میتسوبیشی یک ائتلاف خودروسازی شکل داده‌اند. اما ارتباط رنو و نیسان در ماه‌های گذشته و به‌خصوص پس از بازداشت و دادگاهی شدن کارلوس گون، مدیر ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی، رو به سردی گذاشته است. نیسان می‌گوید با اینکه فروشش از رنو بیشتر است، اما در تصمیم‌گیری‌های ائتلاف سهم کمتری دارد. با پیوستن فیات-کرایسلر به رنو مجموع فروش دو کارخانه از نیسان بیشتر می‌شود و موقعیت نیسان ضعیف‌تر خواهد شد.

نیسان با همه اختلافاتش با رنو، نگران مرزبندی‌های تجاری با شریکش نبود. رنو در اروپا و روسیه فعالیت می‌کرد و نیسان حضور پررنگی در آمریکا و آسیا داشت. اما نیسان و فیات-کرایسلر هر دو در بازار آمریکا با یکدیگر رقابت می‌کنند. این همپوشانی ممکن است برای نیسان دردسرساز باشد. نیسان هنوز به طور رسمی به پیشنهاد فیات-کرایسلر به رنو واکنشی نشان نداده است. در صورتی که هییت مدیره رنو پیشنهاد فیات-کرایسلر را بپذیرند، مذاکرات رسمی بین دو کارخانه به زودی آغاز خواهد شد؛ روندی که پیش‌بینی می‌شود حدود یک سال طول بکشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید