توسک:برای الحاق مقدونیه‌شمالی به اتحادیه‌اروپااختلافاتی وجود دارد

کدخبر: ۲۸۸۷۸۷
اقتصادنیوز : رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از دیدار با رئیس‌جمهوری مقدونیه شمالی در بروکسل گفت: برای الحاق مقدونیه‌شمالی به اتحادیه‌اروپا اختلافاتی وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، دونالد توسک رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از دیدار با استوو پنداروسکی رئیس‌جمهوری مقدونیه شمالی در بروکسل خطاب به خبرنگاران گفت: کشورهای عضو درباره از سرگیری مذاکرات الحاق این کشور به اتحادیه اروپا اختلاف دارند.

رئیس شورای اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه مقدونیه شمالی ظرف ۲ سال اخیر با انجام اقدامات سیاسی مناسب بسیاری از انتظارات اتحادیه اروپا را برآورده است، گفت: نمی‌خواهم درباره تصمیمات اتحادیه اروپا پیش واری کنم. شما همه انتظارات ما را برآورده کردید؛ اما تمام اعضای اتحادیه اروپا درباره ازسرگیری مذاکرات هم‌عقیده نیستند.

وی در ادامه افزود: نظر شخصی من با توجه به پیشنهادات کمیسیون اتحادیه اروپا از سرگیری مذاکرات پیوستن آلبانی و مقدونیه شمالی به این نهاد است. مسئله اصلی، زمان‌بندی است. دستیابی ۲۸ عضو اتحادیه اروپا به اجماع زمان‌بر است. نسبت به این مسئله رویکرد محتاطانه دارم. مقدونیه شمالی و تمام کشورهای منطقه در این نهاد جایگاه خاصی دارند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید