علی لاریجانی: دولت فربه است

کدخبر: ۲۸۸۸۹۳
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت از نظر اقتصادی فربه است، همه دولت ها و نه تنها دولت فعلی ، کارگزار مناسبی در زمینه اقتصاد نیستند.
علی لاریجانی: دولت فربه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، علی لاریجانی که به استان خراسان شمالی سفر کرده است ، بعد از ظهر امروز پنجشنبه( 23 خردادماه) در جلسه بررسی زیرساخت های جاده ای و ریلی استان خراسان شمالی که در فرمانداری شیروان برگزار شد، اظهار داشت: تلاش های زیادی پس از انقلاب در کشور برای توسعه و آبادانی همه بخش های کشور انجام شده است، البته نارسایی هایی وجود دارد و باید اقتصاد کشور ثروت زا باشد. بخشی از مشکلات نیز ناشی از تحریم های آمریکاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز در اخبار دیدم که مقام معظم رهبری خیلی مبسوط و روشن مطالبی را در زمینه فشار آمریکایی ها به ایران بیان فرمودند.

وی افزود: استفاده از فاینانس ساخت راه آهن را ممکن می سازد و من نیز در مذاکرات با کشورهای خارجی به ساخت این راه آهن توجه دارم و با دولت چین برای فاینانس راه آهن مذاکراتی داریم که برای کشور آورده زیادی خواهد داشت.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: هم مرزی استان خراسان شمالی با کشور ترکمنستان، مزیت مناسبی برای استان است و باید از این ظرفیت برای تجارت استفاده کرد و درخصوص ایجاد بازارچه مرزی نیز در صورت نیاز با کشور ترکمنستان مذاکره خواهیم کرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه مسئله آب را نیز دنبال می کنیم تا از این مزیت بتوان به طور کامل استفاده کرد، اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان شیروان با گازرسانی به صددرصد روستاها، شرایط خوبی دارد و در کل کشور نیز تلاش می کنیم تا همه روستاها از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی بیان کرد: برای حل مسئله بیکاری باید تولید کشور به رونق بیفتد و رونق گرفتن تولید نیز با سرمایه گذاری دولتی محقق نمی شود. امروز مشاهده کردم در کارخانجاتی که مردم سرمایه گذاری کرده اند، رونق بیشتری ایجاد شده است، اما به طور کلی در کارخانجات دولتی حساسیت ها کمتر است.

واگذاری اقتصاد به مردم مسئله بیکاری را حل می کند

وی تصریح کرد: اگر می خواهید بیکاری حل شود، باید یکصدا باشید کار اقتصاد را به مردم واگذار شود. اجرای اصل 44 نیز که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، برای این است که نبض اقتصاد کشور باید در دست مردم باشد.

دکتر لاریجانی گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که زندگی مردم را به دست کارمندان ندهید؛ فرمایش ایشان بسیار درست بود اما به خوبی اجرا نشد، نباید امورات کشور دولتی شود. مقام معظم رهبری نیز معتقدند که دولت باید از تصدیگری پرهیز کند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه دولت از نظر اقتصادی فربه است، ادامه داد: همه دولت ها و نه تنها دولت فعلی ، کارگزار مناسبی در زمینه اقتصاد نیستند.

وی اظهار داشت: در استان خراسان شمالی مزیت کشاورزی و توریستی در اولویت است و امکانات صنعتی نیز در درجه بعدی قرار دارد. اگر صنایع جانبی در استان ایجاد شود، ارزش افزوده در زمینه کشاورزی افزایش می یابد و اشتغال نیز محقق می شود.

دکتر لاریجانی بیان کرد: سهم استان خراسان شمالی در استفاده از سیستم های گلخانه ای پایین است، در حالی که می توان در هر 4 فصل سال با استفاده از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی تولید محصولات گلخانه ای را داشت. اکنون دولت از سیستم های گلخانه ای حمایت می کند و استان خراسان شمالی نیز باید سرعت خود را در این حوزه افزایش دهد، زیرا حجم زیر کشت سیستم گلخانه ای پاییان است.

وی افزود: در مسئله توریسم و سرمایه گذاری در این بخش می توان از سرمایه داخلی و خارجی استفاده کرد. گفته می شود حدود 20 میلیون زائر از این استان عبور می کنند که اگر امکان اقامت این زائران در استان ایجاد شود، آورده خوبی خواهد داشت.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه تهیه سند توسعه استان خراسان شمالی اقدام خوبی است، گفت: متاسفانه در کل کشور علی رغم اینکه دولت ها مکلف به تهیه سند آمایش شده بودند، فاید این سند مهم هستیم و نقص بزرگی برای کشور به حساب می آید. اخیراً شنیده ام در استان ها سند آمایش تهیه شده و قرار است در تهران جمع بندی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که دشمن قداره بند به ایران فشار می آورد، به اتحاد بیشتری نیاز داریم. باید بر روی اصولی که کشور را به وفاق می رساند، تمرکز کنیم.

وی اظهار داشت: مشکلات حوزه مسکن چند سالی است که ذهن ما را درگیر کرده، اما اکنون برای حل این مشکل مدلی طراحی شده تا مردم و به خصوص زوج های جوان با سهولت بیشتری صاحب مسکن شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکلات حوزه مسکن حمایت بانکی صورت می گیرد و سهم تسهیلات مسکن را از 8.5 درصد به 20 درصد رسانده ایم.

عزیزی: ساخت راه آهن بجنورد به شیروان به آستان قدس رضوی محول شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی زیرساخت های جاده‌ای و ریلی استان خراسان شمالی، اظهار داشت: قرارداد آستان قدس برای ساخت راه آهن مشکلی ندارد و 10 کیلومتر مانده‌ها این راه آهن به شیروان برسد .

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطعه اول راه آهن بجنورد به شیروان 20 کیلومتر است که ساخت آن 110 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و قطعه دوم راه آهن که از شیروان به بجنورد 30 کیلومتر است برای ساخت به 70 میلیارد تومان نیاز داریم و در مجموع با 180 میلیارد تومان می‌توان این راه آهن را تکمیل کرد./

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید