جزئیات دیدار روحانی و اردوغان

کدخبر: ۲۸۹۲۲۴
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران علاقه مند به توسعه روابط با ترکیه در همه عرصه ها بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری است، گفت: باید به تلاش ها برای تقویت این همکاری ها و رساندن حجم مبادلات سالانه دو کشور به سطح مورد توافق افزوده شود.
جزئیات دیدار روحانی و اردوغان

به گزارش اقتصادنیوز «حسن روحانی» روز شنبه در دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه که در حاشیه پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) و در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، افزود: برای توسعه و تعمیق روابط ایران و ترکیه طی سال‌های اخیر گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده و این روند باید متناسب با ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان، شتاب بیشتری بگیرد.

وی همچنین همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه را مؤثر، موفق و با اهمیت دانست و اظهارداشت: همکاری‌های دو جانبه و سه جانبه، از جمله با روسیه در حوزه مسائل منطقه‌ای و در روند آستانه، مبارزه با تروریسم و فرایند ثبات در سوریه بسیار با اهمیت و در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز در این دیدار گفت: مناسبات ایران و ترکیه در همه عرصه‌ها نزدیک و رو به توسعه بوده و تقویت بیش از پیش این روابط در عرصه‌های دوجانبه و منطقه‌ای برای آنکارا بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: ترکیه مصمم است روابط خود را با تهران در همه زمینه‌ها توسعه دهد.

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این دیدار همچنین بر مخالفت خود با هرگونه تحریم و یک جانبه گرایی در مناسبات بین المللی تاکید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید