اعزام 1000 نظامی آمریکایی به منطقه برای مقابله با ایران است؟

کدخبر: ۲۸۹۷۴۲
اقتصادنیوز: آمریکا قصد دارد نیروهای اضافی به خاورمیانه اعزام کند؟ اما قصد جنگ با ایران را ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز، اسپوتنیک نوشت: در اعلامیه پاتریک شاناهان معاون رئیس پنتاگون آمده است که آمریکا قصد دارد 1000 نیروی نظامی را به خاورمیانه اعزام کند.

در عین حال، شاناهان متذکر شد که این عملیات برای مقابله با ایران انجام نمی‌شود و برای تأمین امنیت و منافع آمریکا و متحدان آن کشور است.

وی گفت: «حملات چندی پیش ایران، اطلاعات دریافتی از سوی ما را مورد تأیید قرار داد که نیروهای ایران و افراد طرفدار آنها تهدیدی برای پرسنل و منافع ایالات متحده در سراسر منطقه است».

اوضاع پیرامون ایران در منطقه خلیج فارس دوباره در روزهای اخیر وخیم شده است. روز 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر بردند. 

مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا، ایران را به تشدید اوضاع در رابطه با حمله به تانکرها در دریای عمان که ایالات متحده آن را به حساب ایران می گذارد، متهم کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «ایران به خاطر حمله به دو تانکر در دریای عمان مسئول است. 22 ماه آوریل ایران به جهانیان اعلام کرد که مانع از حمل و نقل نفت از طریق تنگه هرمز خواهد شد. حالا ایران روی اجرایی کردن وعده خود کار می کند».

سرگئی ریابکف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در همین ارتباط گفت: «هم اکنون نسبت به هرگونه نتیجه گیری عجولانه هشدار می دهیم. به تازگی شاهد افزایش فشارهای سیاسی، روانی و نظامی بر ایران بوده ایم. ما خواهان آن نیستیم که وقایع تراژیک اخیر که بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده برای تشدید شرایط موجود بر ضد ایران مورد استفاده قرار گیرد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید