آلمان: خطر جنگ در خلیج فارس/ فرانسه: هنوز زمان اندکی باقی است

کدخبر: ۲۹۰۰۴۳
اقتصادنیوز؛ هایکو ماس و ژان‌ایو لودریان، وزرای خارجه آلمان و فرانسه اعلام کردند که زمان در حال از دست رفتن است و خطر جنگ را نمی توان منتفی دانست.
آلمان: خطر جنگ در خلیج فارس/ فرانسه: هنوز زمان اندکی باقی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ وزیران امور خارجه فرانسه و آلمان روز چهارشنبه با اعلام اینکه پاریس و برلین به تلاش ها برای کاهش تنش در ارتباط با ایران می افزایند، اعلام کردند که زمان در حال از دست رفتن است و خطر جنگ را نمی توان منتفی دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه پس از نشست کابینه این کشور در پاریس گفت: ما خواستار متحد کردن تلاش هایمان هستیم، از اینرو فرآیند تنش زدایی آغاز می شود.

وی افزود: هنوز زمان باقی است و ما امیدواریم که همه طرف ها آرامش بیشتری را نشان دهند.

وزیر امور خارجه فرانسه در عین حال گفت که هرچند زمان باقی است، اما این زمان اندک است.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان نیز این سخنان را بازگو کرد و افزود: خطر جنگ در خلیج فارس از بین نرفته است.

تنش بین آمریکا و ایران از زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده از برجام خارج شد و تحریم های ضد ایرانی را بازگرداند، شدت یافته است.

ایران روز دوشنبه هشدار داد که به زودی از سطح اورانیوم غنی شده مجاز در برجام عبور خواهد کرد و به این ترتیب فشار بر امضاکنندگان اروپایی توافق هسته ای برای حفظ برجام را افزایش داد. تهران خواستار آن است که اروپا دریافت منافع اقتصادی برجام را برای ایران تضمین کند. سامانه پرداخت مالی اروپایی «اینستکس» تاکنون اجرا نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید