آنگلا مرکل:

خواستار مذاکره و راه‌حل سیاسی برای مسئله ایران هستیم

کدخبر: ۲۹۰۲۵۰
اقتصادنیوز؛ آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان خواستار مذاکرات دیپلماتیک و راه حل سیاسی در خصوص وضعیت متشنج در منطقه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان روز جمعه گفت که وی و کشورهای اتحادیه اروپا درباره شرایط خاص در خصوص وضعیت ایران نگران هستند.

وی که در جمع خبرنگاران و پس از نشست دو روزه در بروکسل صحبت می‌کرد، افزود: درباره اوضاع کنونی نگران هستیم و خواستار مذاکرات دیپلماتیک و رسیدن به راه‌حل سیاسی برای اوضاع بسیار متشنج کنونی هستیم. 

مرکل: اتحادیه اروپا خواستار مذاکرات دیپلماتیک در خصوص وضعیت ایران است

بامداد روز پنج‌شنبه یک فروند پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به ساقط شدن یک فروند پهپاد متجاوز این کشور توسط سامانه پدافندی جمهوری اسلامی ایران، گفت این حادثه می‌تواند محصول یک اشتباه فردی بوده باشد. 

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه بامداد جمعه (به وقت تهران) به هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز آمریکا واکنش نشان داد و از تلاش پاریس برای آرام کردن اوضاع خبر داد.  

وی در پاسخ به سوالی درباره هدف قرار گرفتن یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از ورود به حریم سرزمینی ایران گفت: «مسئولیت ما دعوت به آرامش است. هر آنچه در توان داریم را به کار می‌گیریم تا اوضاع آرام بماند.» 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید