این محصولات نیز اختراع ادیسون است + عکس

کدخبر: ۲۹۰۵۶۸
اقتصادنیوز: اختراعات بسیار زیادی از توماس ادیسون به ثبت رسیده است که فقط یکی از آن ها شهرت دارد شاید جالب باشد بدانید او توانسته دوربین فیلمبرداری را نیز اختراع کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ بدون هیچ گونه اغراق و سوالی، زندگی ما بدون اختراعات توماس ادیسون، بسیار متفاوت بود.این خالق بی نظیر، فرهنگ ما را به روش های بیشماری تغییر داد ، با وسایل معجزه آسایی که در آزمایشگاه او شکل گرفت. ادیسون در اوهیو متولد شد.

او اولین اختراعش را در سن 21 سالگی ثبت کرد و آخرین اختراعش نیز دو سال پس از مرگش به ثبت رسید. بیشتر اختراعات ادیسون به 8 دسته اصلی تقسیم می شود:باتری ها، نیرو و برق الکترونیک، دستگاه ضبط صوت، سیمان، معدن، تصاویر متحرک، تلگراف و تلفن ؛ در ادامه با چندین مورد از اختراعات او آشنا خواهیم شد.

Thomas Alva Edison

اختراعاتی از ادیسون که شاید نشنیده باشید

کدام دستگاه ها اختراعات ادیسون هستند؟

1.دستگاه رای گیری

مدتها پیش از انکه مردم با این دستگاه آشنا شوند، ادیسون به جهانیان اختراع جدیدی را معرفی کرد و آن دستگاه ثبت رای در مجلس و دولت بود.

رای گیری به منظور پاسخ مثبت یا منفی.این دستگاه از موفقیت کمی برخوردار بود، چون سرعت فرایند دستگاه کند بود.حتی یکی از سیاستمداران مجلس گفت اگر اختراعی در جهان باشد که نخواهیم ان را به کار بگیریم، همین مورد است.

2.عروسک های سخن گو

اختراع دستگاه ضبط صوت ادیسون به خوبی به ثبت رسید در اینجا چیزیست که تا بحال نشنیده اید. نسخه ای از پخش موزیک درون یک عروسک جاسازی شد ، که شامل 6 قطعه صدای ضبط شده بود.البته این تکنولوژی که در رابطه با هنر نیز بود ، هزینه بسیاری هم در بر داشت.

3.باتری ماشین های الکتریکی

وقتی ادیسون باتری آهنی را معرفی کرد، در ماشینهای الکتریکی به کار گرفته شد.گروهی از سازندگان ماشین از این جریان الکتریکی باتری، برای ماشین استفاده نمودند.نیم قرن بعد، ادیسون در مهمانی شام برای هنری فورد نوشت که عمر ماشینهای الکتریکی به پایان رسیده است و چقدر هم درست میگفت.

4.نگهداری از میوه

یکی از ساده ترین اختراعات ادیسون، روشی برای نگهداری از میوه است .زمانیکه میوه را درون ظرف شیشه ای قرار می دهید، مانع از ورود هوا به آن می شود .ادیسون دستگاهی اخترع کرد که با این موضوع مقابله کرد.

5.حرفه ی فیلم فرنکشتاین

ادیسون اولین دوربین که دستگاه تصویربرداری نامیده می شد را اختراع کرد.شرکت تولید کننده این دستگاه با ثبت اختراع ادیسون به تولید اولین فیلم سینمایی با بازی ماری شلی پرداخت.

ادیسون کیست

فیلم سازی با اختراعات ادیسون

اختراعات ناشنیده از توماس ادیسون

6.تلفنی برای ارواح

این اختراع، موضوع بحث خوبی است.ادیسون به شماری از مطبوعات درباره تلاشش برای اختراع تلفن جهت ارتباط برقرار کردن میان افراد گفت.او به شفاف سازی این مساله پرداخت که این اختراع قادر به کشف زندگی پس از مرگ است.متخصصین بر این باورند که طبق گزارشات، پس از مرگ ادیسون ، دیگر دستگاهی شبیه به این یافت نشد.

7.قلم استنسیل پنوماتیک

ادیسون یک قلم تتوی قدیمی را اختراع کرد که همان قلم استنسیل پنوماتیک بود.این قلم الکتریکی که ادیسون به ثبت رساند، با سوزن فلزی در فرایند چاپ کاغذ مورد استفاده قرار می گرفت و یکی از مهم ترین وسایل اولیه ای بود که به گونه ای موثر به کپی اسناد می پرداخت.

هنرمند تتو به نام ریلی برای اولین بار اختراعش به نام دستگاه تتو جایزه گرفت ، همان وسیله ای که بر مبنای قلم استنسیل پنوماتیک بود.او این وسیله را برای استفاده شخصی خودش ساخت و هیچ کجا به ثبت نرسیده است .

ریلی بعد از اینکه وسیله ی تتوی خود را توسعه داد ، توجهات زیادی را به خود برانگیخت.این دستگاه بسیار سریع تر از تتوی دستی بود و سازندگان معتقد بودند که نتایج واضح تری دارد.بعد از مرگ ریلی، یک دانش آموز از تجارت و دستگاه او برای کار در ایسلند بهره برد. 

8.سنگ آهن مغناطیسی

احتمالا بزرگترین شکست مالی حرفه ی ادیسون، سنگ آهن مغناطیسی بود.دستگاهی که ادیسون در آزمایشگاهش ساخت، آهن ربای مغناطیسی بود که آهن را از سایر مواد غیر قابل استفاده ، جدا میکرد .بنظر می رسید که در ابتدا این کار پرسود باشد .چون به یکباره قیمت آهن تا مرز باورنکردنی بالارفت و افزایش یافت.آزمایشگاه ادیسون با توسعه آهن ربا و استفاده از آن اشغال شد.

او حق استفاده از این وسیله را در پروژه ای خلبانی گرفت . ادیسون تمام سرمایه اش را در این راه گذاشت و بابت تامین قطعات الکتریکی شرکت مجبور شد که اشیای مورد علاقه اش را بفروشد تا پول کافی بدست آورده و پول گزافی خرج کند.اما مشکلات مهندسی و افت قیمت آهن، سبب شد تا نهایتا ادیسون تکمیل این وسیله را رها کند.

9.ساخت مبلمان

چرا زوج های جوان برای خرید مبلمان که تنها چندسال دوام می آورد، خود را مقروض می کنند؟ ادیسون پیشنهاد کرد که تنها با صرف نیمی از این پول می توانند خانه ای پر از مبلمان تهیه کنند.این مبلمان طوری ساخته شده که هوا را به شکل فوم تا وزن یک و نیم برابر درون مبلمان چوبی نگه می دارد. تمام این مبلمان ها چوبی و به شکل اینه است.

او مدعی است که کل خانه را با هزینه ی کمی مبله می کند .شرکت ادیسون علاوه بر ساخت دستگاه ضبط صوت به ساخت پیانو،وان حمام و کابینت نیز روی آورد . آنها کابینت هایی را درست کردند که در نمایش صنعت سالانه ی سیمان به چشم می خورد .

اما ادیسون از آن رونمایی نکرد و دیگر اسمی از آن شنیده نشد .گمانه زنی ها حاکی از آن است که این کابینت ها عمر چندانی نداشتند .

ساخته های ادیسون

اختراعات عجیب و ناموفق ادیسون

اختراعات جالب توماس ادیسون

10.خانه سازی

از آنجایی که سایر اختراعات ادیسون مثل برق الکتریکی، سینما و دستگاه ضبط صوت رضایت بخش نبود، ادیسون تصمیم گرفت که تمام خانواده را یکجا جمع کند و به ساخت خانه بپردازد.خانه هایی ضد آتش که می تواند به شیوه ای ارزان ساخته شود و این خانه ها از چه ساخته می شوند؟

مطمئنا با استفاده از موادی از شرکت سیمان ادیسون.او افزود که اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد، سودی نمی گیرد.برنامه ادیسون این بود که چارچوب خانه های چوبی را با سیمان بسازد و آنها را اینگونه تزئین کند، حتی با گذاشتن وان حمام درون آن.

ادیسون گفت که این خانه ها نصف قیمت به فروش می رسند، اما زمانیکه ادیسون در ساختار خانه ها از سیمان استفاده کرد پی برد که خانه سازی نیاز به سرمایه گزاری مالی زیادی دارد ، که تنها سازندگان کمی قادر به انجامش بودند.

مشکل دیگری بود. خیلی از خانواده ها نمی خواستند که سینمای خانگی را به منزل ببرند و عامل دیگر این بود که برخی از مردم بر این باور بودند که خانه شان زشت می شود ، درحالیکه شرکت به ساخت چندتا از این خانه ها پرداخت اما ادیسون دیدش را از همسایه ها هرگز برنداشت و سعی کرد که روندش را ادامه دهد.

11. گرامافون بتنی

ادیسون ساخت گرامافون بتنی را تجربه کرده است کابینت گرامافون بتنی حاصل آزمون بتن اسفنجی بوده است. او همچنین پیانوی بتنی نیز ساخته است.

12. استودیوی گردان

این استودیوی سینمایی گردان به نام بلک ماریا برای فیلمبرداری از مسابقات بوکس و نمایش های عمومی طوری طراحی شده نور با زاویه یکسانی در تمامی ساعات روز به آن تابیده می شود.

13. آشکارساز روح

ادیسون در سال 1933 دستگاه آشکارساز ارواح را اختراع نمود. 

14. طرح اولیه یک هواپیما

ادیسون در سال 1910 طرح اولیه ساخت هواپیما را پس از موفقیت برادران رایت، ارائه داد که هرگز به مرحله پرواز نرسید.

طرح پرواز ادیسون

اختراعات ناگفته ی توماس ادیسون

اختراعات کمتر شناخته شده ادیسون

15. پنکه الکتریکی

یکی از اختراعات ادیسون پنکه الکتریکی است که با باتری کار می کند.

16. صندلی الکتریکی

ادیسون تمایل بسیار زیادی برای فیلم گرفتن از جان دادن انسان و انواع حیوانات داشت . بنابراین وقتی مجلس نیویورک به دنبال راه جدیدی برای اعدام زندانیان به جز دار زدن که همراه با درد است ، بود، نوعی صندلی الکتریکی را اختراع کرد که در آن از نوعی از سیستم برق AC که مخترع آن وستینگ هوس بود، استفاده کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید