تظاهرات چند صد هزار نفری علیه نخست‌وزیر جمهوری چک

کدخبر: ۲۹۰۶۱۸
مردم جمهوری چک قصد دارند در تظاهرات بزرگی علیه نخست وزیر این کشور که با چندین فقره اتهام مالی مواجه است، شرکت کنند.
تظاهرات چند صد هزار نفری علیه  نخست‌وزیر جمهوری چک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، پیش بینی می‌شود ‌صدها هزار معترض به عملکرد « آندری بابیش» نخست وزیر جمهوری چک که از او به عنوان «دونالد ترامپ » این کشور یاد می‌شود، در تجمعی اعتراضی در «پراگ» پایتخت این کشور حاضر شوند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «یورو نیوز» این تجمع اعتراضی بزرگترین حضور مردمی در مخالفت با دولت جمهوری چک و بعد از «انقلاب بنفش» در این کشور از سال 89 میلادی به این سو است.

بر اساس این گزارش،حدود 400 هزار نفر با امضای طوماری کناره گیری نخست وزیر میلیاردر جمهوری چک را که با چندین اتهام‌ مواجه است، خواستار شدند. نخست وزیر جمهوری چک به کلاهبرداری از یارانه‌های اتحادیه اروپا متهم است .

بر اساس این گزارش، این تظاهرات در پی موجی از تجمع‌های خیابانی در این کشور و به دنبال انتصاب وزیر دادگستری جدید در بحبوحه تصمیم‌گیری دادستان‌ها در مورد اتهام کلاهبرداری نخست وزیر جمهوری چک از یارانه‌های اتحادیه اروپا به میان آمده است. معترضان جمهوری چک بیم آن‌را دارند که فعالیت‌های وزیر جدید دادگستری ممکن است به روند استقلال نظام قضایی این کشور آسیب رساند.

تظاهرات چند صد هزار نفری علیه «دونالد ترامپ جمهوری چک»

به نوشته یورو نیوز ، آندری بابیش اتهام‌های معترضان را رد کرده و آن‌ها را «کاملا احمقانه» خوانده است. حدود سه هفته قبل نیز ده‌ها هزار نفر در تجمعی در پراگ استعفای آندری بابیش را خواستار شدند.

بابیش همچنین متهم شده که پسرش را به «کریمه» برده تا وی را از شهادت دادن در زمینه رسیدگی به اتهام فساد در امان نگه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید