نیک کلگ: مدرکی از نفوذ روسیه در رفراندوم بریگزیت وجود ندارد

کدخبر: ۲۹۰۷۰۶
اقتصادنیوز: بزرگترین شبکه اجتماعی جهان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، قطعا هیچ مدرکی دال بر اقدام نیروهای خارجی از جمله روسیه در استفاده از فیس‌بوک برای هدف گرفتن کاربران و نفوذ در انتخابات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیک کلگ، رئیس امور جهانی فیس‌بوک که سابقا معاون نخست‌وزیر بریتانیا بود، گفت دو تحلیل کامل از داده‌ها در آستانه رفراندوم ۲۰۱۶ انجام شد و هیچ مدرکی از تلاش نیروهای خارجی برای نفوذ در نتایج به دست نیامد.

مخالفان بریگزیت مرتبا این سوال را مطرح می‌کنند که آیا کرملین با انتشار آنلاین مطالبی از جمله مهاجرت نقشی ایفا کرد یا خیر. بریتانیا تاکید دارد هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد روسیه در این رفراندوم مداخله کرده است و مسکو هم بارها این ادعا را رد کرد.  

نیک کلگ که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ معاون نخست‌وزیر بریتانیا بود و از حامیان ماندن کشورش در اتحادیه اروپا به شمار می‌رفت، گفت ریشه‌های تردید بریتانیا به اروپا به پیش از راه‌اندازی فیس‌بوک باز می‌گردد.

او به رادیو بی‌بی‌سی گفت: گرچه درک می‌کنم که چرا مردم قصد دارند تا از فوران سیاست در بریتانیا به عنوان توطئه یا دسیسه‌چینی یا نفوذ رسانه‌های اجتماعی جدید یاد کنند، متاسفانه علل تردید بریتانیا به اتحادیه اروپا بسیار بسیار عمیق‌تر از آن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید