فرانسه: ایران در حال دادن پاسخ بدی به فشارهای امریکا است

کدخبر: ۲۹۱۰۲۳
اقتصادنیوز: «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه گفت که کاهش تعهدات هسته ای از سوی ایران، اشتباه و پاسخی بد به فشارهای آمریکا است.
فرانسه: ایران در حال دادن پاسخ بدی به فشارهای امریکا است

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وی همچنین افزود: فرانسه، آلمان و انگلیس در انتقال این پیام که نقض تعهدات هسته‌ای، به نفع ایران نیست، تلاش می کنند.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز (سه شنبه) اعلام کرد که تهران در جهت کاهش میزان تعهداتش به برجام، گام‌های جدیدی برمی دارد.

در همین حال، وزیر امور خارجه فرانسه به نمایندگان پارلمان این کشور گفت: ایران قصد خود برای پایبند نبودن بیشتر به تعهدات خاص در چارچوب توافق وین به ویژه در زمینه ذخایر مجاز اورانیوم با غنای پایین را اعلام کرده است.

لودریان تاکید کرد که فرانسه، المان و انگلیس همچنین برای کاستن از شدت تنش، با هم همکاری می‌کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: توافق هسته‌ای، بهترین تضمین ثبات در سراسر منطقه است، زیرا تکثیر هسته‌ای، خطر بزرگی است و ما تا این زمان متقاعد شده ایم که ایران به تعهدات خود احترام می‌گذارد.

وی در عین حال، تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را «مختل کننده» خواند.

آمریکا سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم‌های قبلی علیه ایرانی را بازگرداند.

واشنگتن همچنین شامگاه دوشنبه تحریم‌های جدیدی علیه رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان سپاه اعمال کرد و از وضع تحریم آتی علیه وزیر امور خارجه ایران خبر داد.

مقام‌های ایران به این اقدام تحریک آمیز آمریکا واکنش نشان دادند. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران این اقدام را نشانه بی خردی دولتمردان آمریکایی دانست و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به این تحریم‌ها گفت: دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جاافتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید