رسانه اسرائیلی: کنفرانس بحرین نتوانست فلسطینی ها را وادار به تسلیم کند

کدخبر: ۲۹۱۷۳۱
اقتصادنیوز : تحلیلگران رسانه های اسرائیلی تاکید کردند که نشست بحرین نتوانست فلسطینی ها را وادار به کنارگذاشتتن حقوق ملی آنها کند و به همین علت ناکام ماند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ تحلیلگران شبکه تلویزیونی کان ۱۱ رژیم اسرائیل اذعان کردند که حضور نیافتن فلسطینی ها در منامه منجر به شکست نشست تحت رهبری آمریکا در بحرین شد.

آنها همچنین گفتند که اعراب هرگز به رژیم های عربی اجازه نخواهند داد تا توافق صلح با اسرائیلی ها برقرار کنند.

کارشناسان این شبکه تلویزیونی اسرائیلی اعتراف کردند که این نشست بهترین موقعیت برای ارتقای عادی سازی روابط بین اسرائیل و برخی رژیم های عربی بود اما در این زمینه هم به اهداف کامل خود نرسید.

این کارشناسان همچنین شکست آمریکا در رسیدن به هر گونه توافق در این زمینه را مورد انتقاد قرار دادند.

نشست اقتصادی بحرین که به عنوان اولین مرحله از طرح "معامله قرن" روز ۴ و ۵ تیر برگزار شد، با اعتراضات گسترده تمام احزاب و نیروهای مقاومت فلسطین روبرو شد. تیم خاورمیانه ترامپ قصد داشت با همراهی متحدان عربی خود سرمایه گذاری را در سرزمین فلسطین و کشورهای همسایه آن انجام دهد. آنها از طرفی سعی دارند حقوق اولیه فلسطینی ها را در این طرح نادیده بگیرند و با این طرح به نحوی فلسطینی ها را تطمیع کنند.

مردم فلسطین تظاهرات گسترده ای را همزمان با برگزاری نشست بحرین در کرانه باختری و غزه برگزار کردند و اقدامات توطئه آمیز آمریکا را به شدت محکوم کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید