آمریکا: ایران در هیچ سطحی نباید غنی سازی اورانیوم داشته باشد

کدخبر: ۲۹۲۰۰۰
اقتصادنیوز: وزیر خارجه ترامپ در واکنش به افزایش ذخایر غنی سازی اورانیوم ایران گفت؛ جمهوری اسلامی در هیچ سطحی نباید غنی سازی اورانیوم داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنامایک پمپئو روز دوشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود؛ ایران امروز گام‌های جدیدی برای پیشبرد جاه طلبی‌های هسته‌ای برداشته است.

وی ادعا کرد: رهبر تروریسم در جهان برنامه هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد تا از جامعه بین المللی اخاذی و امنیت منطقه را تهدید کند.

وزیر امورخارجه آمریکا اضافه کرد، هیچ توافق هسته‌ای نباید به ایران اجازه دهد در هیچ سطحی غنی سازی اورانیوم‌داشته باشد.

پمپئو که از سال گذشته تا کنون در پی بازگرداندن قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت علیه ایران است، تکرار کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد با شروع سال ۲۰۰۶، ۶ قطعنامه برای تعلیق فعالیت‌های غنی سازی و فرایندهای آن وضع کرد.

وی این قطعنامه‌ها را در مسیر درست و استاندارد دانست و گفت قطعنامه‌ها در شرایط کنونی هم استاندارد است. دولت ترامپ از جامعه بین المللی می‌خواهد استانداردهای دیرین رژیم منع گسترش سلاح اتمی را مبنی بر نداشتن غنی سازی برنامه اتمی ایران باز گرداند.

وزیر خارجه آمریکا در اظهار نظری کاملاً مداخله جویانه افزودکه ایران توانایی مانا برای تعقیب انرژی هسته‌ای بدون غنی سازی داخلی را دارد.

پمپئو تاکید کرد: ایران مسلح به بمب اتمی خطر بزرگی را به منطقه و جهان اعمال خواهد کرد.

وی ادامه داد آمریکا برای مذاکره درباره یک توافق جدید و جامع با آنچه که رژیم ایران نامید به منظور حل تهدیدصلح و امنیت بین المللی متعهد است.

وزیر خارجه آمریکا گفت تا زمانی که ایران دیپلماسی را رد می‌کند و به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، انزوای اقتصادی و دیپلماتیک آن تشدید می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید