واکنش پوتین به انتقادهای التون جان +عکس

کدخبر: ۲۹۲۱۱۶
اقتصاد نیوز:«التون جان» خواننده انگلیسی که به سانسور صحنه‌های غیراخلاقی فیلم زندگی‌نامه‌اش در روسیه اعتراض کرده بود، با پاسخ قاطع رئیس‌جمهور این کشور مواجه شد.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: چندی پیش فیلم «راکت‌من» با موضوع زندگی «التون جان» خواننده همجنس‌‌گرای بریتانیایی در روسیه با سانسور صحنه‌هایی اکران شد. التون جان بلافاصله به این عمل روسیه واکنش نشان داد و آن را شدیدا محکوم کرد.

البته التون جان پیش‌تر هم به قوانین روسیه که تبلیغات در باره همجنس‌‌گراها  را ممنوع می‌کند، اعتراض کرده بود. وی چند سال پیش در یک مصاحبه گفته بود نگاه آقای پوتین به همجنس گراها «منزوی‌کننده، متعصبانه و مضحک» است.

یک مقام از وزارت فرهنگ روسیه اعلام کرد که تمام صحنه‌های معاشقه و نیز مصرف مواد مخدر در فیلم راکت‌من به کارگردانی دکستر فلچر و بازی «تارون اگرتون» که به مدت ۵ دقیقه بوده است، از فیلم حذف شده بود. این مقام البته تاکید کرده که فیلم‌های به نمایش در آمده باید منطبق بر قوانین روسیه باشند.

قانون مصوب سال ۲۰۱۳ روسیه ارائه اطلاعات در مورد همجنس‌بازی به افراد زیر ۱۸ سال را عملی مجرمانه تلقی کرده است.

سه روز پیش «التون جان»  نامه‌ای به پوتین نوشت و در آن رئیس‌جمهور روسیه را در قبال همجنس‌گراها «دورو» نامیده بود و به ذکر انتقاداتی شدید علیه وی پرداخت.

251518_384

التون جان و شوهر قانونی‌اش!

حالا پوتین جواب این خواننده را این چنین نوشت: موزیسین نابغه! گوش کن! ما موضع آرامی در قبال همجنس‌گراها اتخاذ کرده‌ایم. ما قانونی داریم که همه باید به آن ملتزم باشند و قانون از این قرار است که هیچ گونه تبلیغات و ترویج همجنس‌گرایی نباید در بین افراد زیر سن قانونی انجام گیرد.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه می‌افزاید: باید بگذاریم کوچک‌تر‌ها ابتدا به سن قانونی رسیده و سپس برای خود تصمیم بگیرند. بچه‌ها را تنها بگذارید و کاری به کارشان نداشته باشید.

بخش وزارت خارجه ایالات متحده همزمان با انتشار نامه التون جان، ادعای خود مبنی بر وجود مواردی از آزار و اذیت و بازداشت در منطقه چچن در جنوب روسیه را منتشر کرده است.

این درحالی است که همین خواننده در سال ۲۰۱۷ در روسیه کنسرت برگزار کرده و همچنین در کنسرت سال ۲۰۱۴ در شهر سن‌پترزبورگ نیز در حین کنسرت به قانون ممنوعیت تبلیغات همجنس‌گرایان در روسیه اعتراض کرده بود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید