انتشار صحنه‌ جنجالی سانسور شده‌ فیلم «از کرخه تا راین» +فیلم

کدخبر: ۲۹۲۵۷۸
اقتصاد نیوز:فیلم از کرخه تا راین که بارها از تلویزیون پخش شده در زمان اکران خود با حواشی و مشکلات فراوانی مواجه بوده است. در زمان نمایش فیلم مخالفت هایی با فیلم صورت شکل می گیرد. حالا پس از 27 سال صحنه هایی از این فیلم که سانسور شده بود از صدا و سیما پخش شده که دیدن آن جالب توجه است.

از کرخه تا راین پنجمین فیلم بلند سینمایی ابراهیم حاتمی کیا در مقام کارگردان و اثری به تهیه کنندگی سیف الله داد است.

این فیلم که محصول سال ۱۳۷۱ است به سرنوشت قربانیان بمب‌های شیمیایی در جنگ ایران و عراق می‌پردازد. از بازیگران این فیلم می‌توان به علی دهکردی و هما روستا اشاره نمود.

سعید که بر اثر بمب‌های شیمیایی نابینا شده به همراه گروهی از همرزمانش برای معالجه به آلمان اعزام می‌شود. لیلا خواهر سعید که سال هاست در آلمان با شوهر آلمانی و پسرشان یوناس (یونس) زندگی می‌کند، سعید را در آسایشگاه می‌بیند. بین سعید و یونس رابطه عاطفی عمیقی برقرار می‌شود. یکی از همرزمان بسیجی سعید قصد دارد پناهندگی کشور دیگری را بپذیرد و سعید و دوستان دیگرش نسبت به عمل او معترض هستند. با کوشش‌های پزشکان متخصص یکی از چشم‌های سعید معالجه می‌شود، اما آزمایش‌هایی که بر روی او انجام می‌شود روشن می‌کند که او بر اثر گازهای شیمیایی مبتلا به نوعی سرطان خون شده است. همسر او در ایران زایمان می‌کند و سعید پس از معالجه‌ای نافرجام می‌میرد و پس از مرگ او، خواهرش لیلا عازم ایران می‌شود… . هما روستا، علی دهکردی، هانس نویمن، صادق صفایی و اصغر نقی‌زاده در این فیلم سینمایی مقابل دوربین محمود کلاری رفتند. موسیقی این فیلم از آثار مجید انتظامی است.  حالا برخی سکانس‌های حذف شده این فیلم منتشر شده که در ادامه می‌بینید.

حجم فیلم: 3 مگابایت 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید