اعضای بزرگ‌ترین گروه برده‎‌داری انگلیس در قرن اخیر در دادگاه+عکس

کدخبر: ۲۹۲۶۷۶
اقتصادنیوز:عوامل بزرگترین باند برده داری در انگلیس که بیش از ۴۰۰ نفر در آن به شکل غیر انسانی برای روزی ۵۰ پنس کار می کردند، محکوم شدند.

 

عوامل بزرگترین باند برده داری مدرن در انگلیس محکوم شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا در دادگاهی که امروز در انگلیس برگزار شد پنج مرد و سه زن که اصالتاً لهستانی بودند به جرم برده داری مدرن و پولشویی محکوم شدند. این باند که توسط خانواده برزینسکی رهبری می شده افراد سابقه دار، بی خانمان و الکلی را برای برده داری جذب می‌کردند.

آنها اهداف خود را با وعده کار و زندگی بهتر به صورت قاچاق وارد انگلیس کرده اما در شرایط بدی اسکان می‌دادند، به طوری که برخی حتی هزینه عادی زندگی هم نداشتند.

یکی از قربانیان روز جمعه در دادگاه اعتراف کرد که وضعیت وحشتناکی را تجربه کرده است. او گفت: «حتی می‌توانم بگویم که افراد بی خانمان بهتر از جایی که من پس از ورود به انگلیس ساکن شدم زندگی می‌کنند.»

قربانیان این شبکه مخوف از ۱۷ تا ۶۰ سال سن داشتند. هر چهار نفر در یک اتاق اسکان و به آنها غذای تاریخ مصرف گذشته داده می‌شد. اغلب اقامتگاه‌ها سرویس بهداشتی و سیستم آب گرم کن نداشته و یکی از قربانیان گفت برای شست و شوی از کانال فاضلاب استفاده می کرده است.

بر اساس اعترافات صورت گرفته، قربانیان حق اعتراض هم نداشته و در صورت چنین کاری مورد ضرب و شتم و تجاوز قرار می‌گرفتند. همچنین به آنها اینطور وانمود شده که اگر دست به فرار بزنند توسط مأموران پلیس دستگیر و اخراج می‌شوند.

از این افراد اغلب برای کارهای سخت و طولانی در مراکز بازیافت زباله و مزارع استفاده می‌شد که بابت آن هم دستمزد اندکی می‌گرفتند. این در حالی است که سران شبکه از وضعیت لاکچری برخوردار بوده و ظرف مدت ۵ سال بالغ بر ۲ میلیون پوند در آمد کسب کرده اند.

این شبکه در سال ۲۰۱۵ زمانی که دو تن از قربانیان فرار کرده و به یک مؤسسه خیریه پناه بردند، متلاشی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید