اعتصاب کارکنان وزارت خارجه انگلیس به‌دلیل دستمزد کم

کدخبر: ۲۸۸۴۰۹
اقتصادنیوز: شماری از کارکنان وزارت امور خارجه انگلیس در اعتراض به دستمزد خود اعتصاب کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از کارکنان بخش خدمات وزارت امور خارجه انگلیس در اعتراض به وضع حقوق و دستمزدشان به مدت پنج روز دست به اعتصاب زدند.

رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند کارکنانی که دست به اعتصاب زده اند، اعلام کردند شش هفته است که حقوق آنان پرداخت نشده است و برای تامین مخارج زندگی خود با مشکل مواجه شده‌اند و برخی از کارکنانی که دستمزدشان پائین‌تر است نیز اعلام کردند مجبور شده اند به بانک‌های غذا مراجعه کنند.

کارکنان بخش خدمات وزارت خارجه انگلیس را که دست به اعتصاب زده اند زیر نظر بخش خصوصی و شرکت اینترسرو فعالیت می‌کنند که دستمزدشان هفتگی پرداخت می‌شود و معترضان می‌گویند اکنون شش هفته است که حقوق آن‌ها پرداخت نشده است.

پیش‌تر نیز وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی برای کارکنان کم درآمدش بانک غذا ایجاد کرد تا مشکلات معیشتی ناشی از دستمزد کم و دریافت دیرهنگام آن موجب سوء تغذیه آن‌ها نشود.

رسانه‌ها در انگلیس تداوم اجرای سیاست ریاضت اقتصادی را یکی از علل افزایش مشکلات معیشتی مردم اعلام و اضافه کردند شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که از هر ۱۴ نفر در انگلیس یک نفر برای زنده ماندن به بانک‌های غذا وابسته است.

سازمان ملل نیز اوایل ماه جاری اعلام کرد سیاست‌های رفاهی دولت انگلیس نشان می‌دهد که اعمال ریاضت اقتصادی، کیفیت زندگی را در این کشور پایین آورده است. گزارشی که اعلام شد دولت انگلیس منکر این حقیقت شده است.

روزنامه گاردین نوشت در گزارش نهایی فیلیپ آلستون (Philip Alston)، نماینده ویژه سازمان ملل درباره وضعیت رفاهی انگلیس آمده است در پی اعمال این سیاست‌ها، همچون اردوگاه‌های قرن نوزدهم میلادی، مردم فقیر که در تامین هزینه‌های زندگی درمانده اند، گویی زنده‌اند تا کار کنند و تا زمانی که سیاست‌های ریاضت اقتصادی کنار گذاشته نشود، این وضعیت تغییر نخواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید