واکنش آمریکا به گام جدید برجامی ایران

کدخبر: ۲۹۲۹۹۸
یک مقام دولت آمریکا بدون افشای نام به تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، یک مقام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز یکشنبه به تصمیم ایران برای عبور از سطح غنی‌سازی ۳.۶۷ درصدی واکنش نشان داد.

ایران امروز همزمان با پایان یافتن مهلت 60 روزه به کشورهای غربی برای عمل به تعهدات خود در برجام دومین گام برای کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق را اعلام کرد.

مقام‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در یک نشست خبری در ساختمان کوثر نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کردند ایران قصد دارد از امروز فرایند غنی‌سازی را به بالای ۳.۶۷ درصد افزایش دهند. تهران همچنین هشدار داد در صورتی که سایر طرف‌ها برای عمل به تعهدات خود اقدام نکنند بعد از 60 روز گام سوم را برخواهد داشت.

یک مقام دولت ترامپ در بیانیه‌ای به سی‌بی‌اس گفت: «رژیم ایران بار دیگر اثبات کرد که توافق هسته‌ای وحشتناک اقدامی برای متوقف کردن این کشور از تهدید صلح و امنیت بین‌المللی در هر زمان دلخواه این کشور نمی‌کند. رهبران ایران از غنی‌سازی را دستاویز گروگان گرفتن دنیا با اخاذی هسته‌ای کرده‌اند. همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ گفته آمریکا هیچ‌گاه به ایران اجازه ساخت سلاح هسته‌ای را نخواهد داد. کارزار فشار حداکثری تا دست برداشتن ایران از بلندپروازی‌های هسته‌ای و رفتارهای غیرقانونی ادامه خواهد یافت.»

ایران گام اول در این راستا را دوشنبه هفته گذشته ( 1 جولای/۱۰ تیرماه) برداشت و اعلام کرد میزان ذخایر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی این کشور از مرز 300 کیلوگرم عبور کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید