اظهارات وزیر کشور درباره نظرسنجی‌های هدایت شده درباره تولید بیت کوین

کدخبر: ۲۹۳۱۵۹
اقتصادنیوز : وزیر کشور گفت: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است، لازم است همه دستگاه‌های اجرایی در جریان همه درآمدها و هزینه‌ها باشند تا آمادگی لازم را برای پاسخگویی به فشارها داشته باشیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،عبدالرضا رحمانی فضلی در بیست و نهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با تاکید بر لزوم تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی کاغذ گفت: در جلسه امروز مقرر شد بخشی از آن به صورت خمیر و بخشی دیگر به صورت چوب‌های جنگلی خودمان تأمین شود.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید:

* تا یک و نیم میلیون تن، ظرفیت استفاده از جنگل‌ها را الان داریم. در جلسه امروز گزارشی ارائه دادند که ظرفیت استفاده از جنگل‌ها ۵۰۰ هزار تن از چوب‌های شکسته است که اگر خالص سازی شود می‌تواند ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن محصول بدهد. مقرر شد که در این مورد با استاندار مازندران جلسه گذاشته شود و تصمیماتی لازم برای استفاده از این ظرفیت گرفته شود.

* ورود خمیر کاغذ هم باید در اولویت باشد، با توجه به اینکه کارخانه‌های ما ظرفیت استفاده از آن را برای تولید کاغذ دارند، مقرر شد بخشی از نیاز ارز به صورت نیمایی و بخشی هم به صورت ارز ۴,۲۰۰ تومان تأمین شود. در هر صورت مسئله کاغذ باید پیگیری شود تا ما برای اول سال تحصیلی مشکلی نداشته باشیم.

*{ با اشاره به بحث ارزهای دیجیتال (بیت کوین) }: مقرر شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی‌های لازم را انجام داده و نتایج آن را در جلسه بعد گزارش کنند. اگر قرار است به این پول مجازی مجوزی داده شود و در این حوزه مدیریتی اعمال شود باید اقدام لازم را انجام دهند. چون در این شرایط استفاده غیرقانونی از برق موضوع نگران کننده‌ای شده است.

*{ با اشاره به اینکه برخی نظر سنجی‌های هدفمند از خارج از کشور در مورد تولید بیت کوین به اشکال مختلف هدایت می‌شود}: نوع سوالات این نظر سنجی ها نشان می‌دهد بیشتر به دنبال جمع آوری اطلاعاتی هستند که می‌تواند مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط با مسائل تحریمی باشد.

* در جلسه امروز مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی به زیر مجموعه های خودشان اطلاع رسانی درست انجام دهند. به خصوص وزارت ارشاد، مطبوعات و رسانه‌ها را در جریان این موضوع قرار دهد و ضمن بررسی ریشه‌های این نظر سنجی ها شیوه‌های مقابله با آن را پیدا کنند و اطلاع رسانی دقیق داشته باشند. وزارت اطلاعات نیز با روش‌هایی که می‌تواند، وارد عمل شود به طوری که ازشرایطی که به وجود آمده سو استفاده نشود.

*{ با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست امروز درباره کارت بازرگانی و امکان سو استفاده از آن }: با راه اندازی سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی امکان سو استفاده یا استفاده غیر از کارت‌های بازرگانی را تقریباً به صفر رسیده است. قرار شد وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع را بررسی کنند و نظارت‌های مستمر داشته باشند تا اعتماد کامل ایجاد شود.

*{با اشاره راهکارهای مربوط به مسئله تأمین کاغذ}: در این زمینه یک موضوع به کاغذهایی که وارد شده و در گمرک مانده، مربوط است. امروز قرار شد نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت ارشاد، این موضوع را در محل پیگیری کرده پس از شناخت شرایط، اگر لازم شد با کمک استاندار، شورای تأمین و دادستانی تصمیم گیری کنند.

*{ با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در حوزه درآمدها و هزینه‌ها در سه ماهه گذشته }: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است، لازم است همه دستگاه‌های اجرایی در جریان همه درآمدها و هزینه‌ها باشند تا آمادگی لازم را برای پاسخگویی به فشارها داشته باشیم. تقویت تولید، تشویق به سرمایه‌گذاری، صرفه‌جویی، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های غیر ضرور، موضوعاتی هستند که دستگاه‌های مربوطه باید در دستور کار قرار دهند.

* بودجه جدید کشور را سران قوا تصویب کرده اند، دستگاه‌ها متناسب با بودجه باید خود را تطبیق دهند و امیدوارم در این مرحله هم ما موفق باشیم و به کسانی که فکر می‌کنند با تحریم می‌توانند بعد از ۴۰ سال با انقلاب و مردم مقابله کنند جواب محکمی داده باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید