افزایش ۹۰۵ واحدی شاخص کل / بورس تهران در کانال ۲۴۹ هزار واحدی

کدخبر: ۲۹۳۴۹۸
اقتصادنیوز: شاخص بورس تهران با افزایش ۹۰۵ واحد عدد ۲۴۹ هزار و ۶۲۲ واحدی را ثبت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شاخص بورس تهران با افزایش ۹۰۵ واحد عدد ۲۴۹ هزار و ۶۲۲ واحدی را ثبت کرد، شاخص هم وزن با ۳۷۹ واحد افزایش به رقم ۶۱ هزار و ۸۰۹ واحدی رسید و شاخص بازار اول در کانال ۱۸۵ هزار واحدی ایستاد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۴۹۱ هزار و ۵۶۷ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش ۳۲ واحدی به عدد ۳ هزار و ۲۵۴ واحد رسید.

امروز همچنین با دست به دست شدن بیش از ۳ میلیارد سهم و اوراق بهادار طی ۲۹۲ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۹۸۸ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای وامید، رمپنا و شخارک به ترتیب با ۲۳۶، ۲۱۱ و ۱۱۶ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل نمادهای اخابر، فارس و ومعادن به ترتیب با ۱۰۲، ۹۴و ۸۴ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز جم پیلن، وتجارت و خساپا پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت شد و صنایع شیمایی و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، در آخرین روز کاری هفته تدپیکس به مرز ۲۵۰ هزار واحدی بازگشت. به گفته کارشناسان بازار سرمایه عملکرد شرکت‌ها و گزارش‌های مالی ناشران بورسی همچنان عامل رشد بازار است و بر اساس آن صعود شاخص ادامه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید