فرانسه: اقدام ایران«یک واکنش بد به یک تصمیم بد» بود

کدخبر: ۲۹۳۹۹۲
اقتصادنیوز؛ ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه واکنش ایران به تصمیم غلط آمریکا در خروج از برجام را «واکنش بد به یک تصمیم بد» دانست.
فرانسه: اقدام ایران«یک واکنش بد به یک تصمیم بد» بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در واکنش به گام های اول و دوم برجامی ایران در تصمیم به افزایش سطح غنی‌سازی و ذخیره سازی اورانیوم، بدون اشاره به بدعهدی آمریکا و تعلل طرف اروپائی تهران در برجام با غلط ارزیابی کردن این اقدام، نسبت به افزایش تنش در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه گفت که وضعیت بغرنجی بر این منطقه حاکم شده است به طوری که افزایش تنش‌ها می‌تواند به وقوع رخدادهای ناگواری منجر شود.

لودریان که در حاشیه برگزاری جشن روز ملی فرانسه سخن می‌گفت، افزود، در چنین شرایطی اقدام ایران در عقب‌نشینی از برخی تعهداتش در قالب برجام یک نگرانی مضاعف محسوب می‌شود، چرا که واکنشی غلط در مواجهه با تصمیم غلط آمریکا در خروج از برجام محسوب می‌شود.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: با وجود اینکه نه آمریکا و نه ایران و نه سایر کشورهای منطقه، هیچ‌یک خواستار جنگ نیستند ولی عوامل نگران‌کننده تشدید تنش به ایفای نقش خود ادامه می‌دهند.

***

این درحالیست که ۱۵ ماه پس از بدعهدی آمریکا و تعلل اروپا در عمل به تعهداتشان در برجام، حدود ۲ ماه پیش جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بود تا در صورت ادامه بدعهدی های طرف های غربیِ ایران در توافق هسته ای ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ میلادی (۲۳ تیر ماه ۱۳۹۴) کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به برجام، تهران بر اساس مواد ۲۶، ۳۶ و ۳۷ این توافق بین المللی مجبور به کاستن از سطح برخی تعهدات برجامی خود شده؛ اما تصمیمی به لغو برجام ندارد.

گفتنی است، تا کنون ۲ گام از این هشدار از سوی ایران به انجام رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید