رکوردارن اختلال در شبکه های اجتماعی

کدخبر: ۲۹۴۱۸۱
اقتصاد نیوز:بر اساس آمارهای جدید دو شبکه اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام رکورددار بالاترین نرخ خرابی و عدم دسترسی برای کاربران شده اند. هر دو این شبکه های اجتماعی تحت مدیریت مارک زاکربرگ فعالیت می کنند.
 رکوردارن اختلال در شبکه های اجتماعی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از انتخاب به نقل از بیزینس اینسایدر، به نظر می رسد طی یک سال اخیر، فیس بوک و اینستاگرام بیش از هر شبکه اجتماعی اختلال داشته اند.

این در حالی است که شرکت های اسنپ چت و توییتر در این زمینه نسبتا قوی عمل کرده اند. اما وضعیت فیس بوک و اینستاگرام در شرایطی بسیار خطرناک قرار دارند و این در حالی است که مدت زیادی از رسوایی های فیس بوک نگذشته است و پروژه بلند پروازانه ادغام شبکه های اجتماعی شرکت فیس بوک نیز مطرح است.

هر دو شبکه اجتماعی متعلق به فیس بوک طی 12 ماه گذشته شاهد تحولات چشمگیری بوده است. داده های به اشتراک گذاشته شده با اینسایدر نشان می دهد 2.7 میلیارد کاربر شرکت فیس بوک در سراسر جهان که به فیس بوک وابسته هستند و از خدمات این شرکت برای ارتباط با دوستان خود ، برای کسب و کار یا مواردی مشابه استفاده می کنند با مشکلاتی مواجه شده اند.

نرخ اختلالات اینستاگرام طی شش ماه اول سال 2019 تقریبا دوبرابر شده است. این رقم نسبت به دوره زمانی مشابه سال گذشته، پرش 90٪. برای فیس بوک را ثبت کرده است و برای اینستاگرام نیز شدید تر و تقریبا چهار برابر و 281٪  است. البته این داده به طور کامل تمامی ساعات قطعی سرویس ها را نشان نمی دهد اما می توان به طور کلی مقایسه ای نسبی در مورد امسال و سال های گذشته داشته باشیم.

این داده ها نشان می دهد که خدمات شرکت های رقیب مانند اسنپ چت و توییتر در طول آپدیت خود نسبتا پایدار باقی مانده اند، البته اسنپ چت نیز در ماه ژوئن 2019 یک نقص فنی گسترده را تجربه کرد اما این مشکلات در برابر مشکلات فیس بوک و اینستاگرام بسیار محدودتر است.

یافته ها نشان می دهد بدبینی ها نسبت به فیس بوکح نیز بیشتر شده است. سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای در این خصوص گفت: "ما تلاش می کنیم تا 2.7 میلیارد نفر را که از محصولات و خدمات ما استفاده می کنند، به بهترین تجربه ممکن در سراسر خانواده برنامه هایمان کنترل کنیم. گاهی اوقات ما اختلال موقت را در سرویس های خود تجربه میکنیم. ما به سرعت کار می کنیم تا مشکل را شناسایی کنیم و مشکل را حل کنیم و سرویس را بازگردانی کنیم. "

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید