پلیس آمریکا شبکه های اجتماعی را شخم می زند

کدخبر: ۲۹۳۹۷۷
اقتصاد نیوز:اف بی آی قصد دارد با استفاده از یک ابزار جاسوسی جدید اطلاعات گسترده ای را از تمامی کاربران شبکه های اجتماعی مختلف جمع آوری کند، امری که به نقض حریم شخصی میلیاردها نفر در دنیا منجر می شود.
پلیس آمریکا شبکه های اجتماعی را شخم می زند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، پلیس آمریکا که در یک دهه اخیر از ابزار متنوعی برای جاسوسی از شبکه های اجتماعی استفاده کرده، به این مقدار سرقت اطلاعات خصوصی کاربران راضی نیست و قصد دارد یک ابزار تازه را بدین منظور به کار بگیرد.

اگر چه اف بی آی مدعی است از این طریق به دنبال مقابله با گروه های تروریستی و جنایتکاران و خلافکاران است، اما از این طریق می توان شناسه کاربری، آدرس ایمیل، آدرس آی پی، تلفن، موقعیت مکانی آنی و هر اطلاعات دیگری را که یک کاربر در شبکه های اجتماعی منتشر کرده، به دست آورد.

شناسایی و بررسی سوابق افراد با استفاده از کلیدواژه ها، دسترسی کامل به تاریخچه استفاده هر فرد از شبکه های اجتماعی مختلف و ردگیری لحظه به لحظه موقعیت جغرافیایی فرد از جمله دیگر امکانات ابزار تازه اف بی آی است.

فعالان مدنی در آمریکا معتقدند که استفاده از این ابزار توسط اف بی آی به معنای نقض صریح آزادی های مدنی و حریم شخصی تک تک شهروندان این کشور است. پیش از این دولت ترامپ با جاسوسی از حساب های کاربری مختلف شبکه های اجتماعی موافقت کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید