ظریف:

ایران به دنبال تغییر حکومت در عربستان نیست

کدخبر: ۲۹۴۶۳۵
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران به دنبال تغییر حکومت در عربستان سعودی نیست.
ایران به دنبال تغییر حکومت در عربستان نیست

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه بلومبرگ در توضیح نقش عربستان سعودی در منطقه، گفت: متاسفانه عربستان سعودی بر این باور است که می‌تواند امنیتش را خریداری کند، مانند کالایی برای آن هزینه کرده و آن را خریداری می‌کنند و می‌خواهند تا آخرین سرباز آمریکایی با مشکلاتشان بجنگند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این که آیا با توجه به این موضوع که آن‌ها هدف تغییر حکومت در ایران را مخفی نگه نداشته‌ و آن را ابراز می‌کنند، ایران نیز به دنبال تغییر حکومت در عربستان هست یا نه؟ گفت: نه ما به دنبال این نیستیم. چرا که فکر می‌کنیم این مربوط به مردم عربستان سعودی است که درباره حکومتشان تصمیم بگیرند. و ما مطمئنا جایگزینی برای هیچ یک از حکومت‌های فعلی منطقه نداریم و به ما ارتباطی ندارد. این موضوعی است که تنها به مردم آن کشورها مربوط می‌شود. ما به دنبال تغییر حکومت در هیچ کشوری نیستیم.

وی همچنین اظهار کرد: ما قدرتی حاضر [در منطقه] هستیم. از بزرگی‌مان، جمعیتمان، منابع و جغرافیایمان خوشنود بوده و به دنبال قلمرو دیگران نیستیم و به منابع دیگران چشم نداریم. بنابراین اگر آن‌ها بخواهند به خوشی در کنارهمسایگانشان زندگی کنند، می‌توانند تا ابد سعادتمند زندگی کنند. مشکل این است که آن‌ها با همسایگانشان در صلح زندگی نمی‌کنند. اگر به دنبال فعالیت‌های بدخواهانه باشید می‌بینید که هر جا در منطقه مشکلی هست از جمله در لیبی و سودان رد پایی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی دیده می‌شود و اثری از ایران نیست. اما مشکل همچنان باقیست. بنابراین باید به جای دیگری برای فعالیت‌های بدخواهانه توجه داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید