ادعای ترامپ: کشتی نظامی آمریکایی، پهپاد ایرانی را مورد هدف قرار داد!

کدخبر: ۲۹۴۶۹۷
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که یک کشتی نظامی آمریکایی یک پهباد ایرانی را هدف قرار داده است.
ادعای ترامپ: کشتی نظامی آمریکایی، پهپاد ایرانی را مورد هدف قرار داد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که یک کشتی نظامی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

ترامپ که در ابتدای مراسمی در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «پیش از شروع سخنرانی، می‌خواهم همه را در جریان یک حادثه قرار دهم که امروز در تنگه هرمز رخ داد... کشتی تهاجمی یو.اس.اس. باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که به کشتی بسیار بسیار نزدیک شده بود و چندین هشدار را نادیده گرفت، اقدام تدافعی انجام داد... پهپاد بلافاصله نابود شد... این تازه‌ترین نمونه از اقدامات تحریک‌آمیز و خصومت‌آمیز متعدد ایران علیه خطوط کشتی‌رانی بود.»

وی در ادامه مدعی شد: «باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله بسیار بسیار نزدیکی جلو آمده بود، تقریبا ۱۰۰۰ یارد (۹۱۴ متر) و چندین هشدار برای کنار رفتن را نادیده گرفت و تهدیدی برای کشتی و خدمه کشتی بود، اقدام تدافعی انجام داد. این پهپاد بلافاصله نابود شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «این تازه‌ترین نمونه از اقدامات تحریک‌آمیز و خصومت‌آمیز متعدد ایران علیه کشتی‌های فعال در آب‌های بین‌المللی است. ایالات متحده حق دفاع از نیروها، تأسیسات و منافع خود را برای خود محفوظ می‌داند و از همه کشورها می‌خواهد تلاش‌های ایران برای ایجاد اختلال در آزادی تردد و تجارت بین‌المللی را محکوم کنند.»

وی افزود: «من همچنین از دیگر کشورها می‌خواهم که هنگام گذر از این تنگه، از کشتی‌های خود محافظت کنند و در آینده با ما همکاری کنند... فکر کردم که باید بدانید.»

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش هم در جمع خبرنگاران مدعی شده بود که امروز در ایران «اتفاق بزرگی» افتاده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید