عبدالله المعلمی مدعی شد

تماس جدید میان ایران و عربستان

کدخبر: ۲۹۴۷۰۶
اقتصادنیوز: نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه کشورش خواهان جنگ با ایران نیست، از انجام برخی تماس ها با تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عبدالله المعلمی روز پنجشنبه به وقت محلی در گفت وگو با خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که عربستان خواهان جنگ با ایران، خواه در یمن و یا هیچ جای دیگری نیست.

وی گفت که تماس هایی با تهران از طریق اجلاس کنفرانس سران کشورهای اسلامی در مکه مکرمه که ماه ژوئن گذشته برگزار شد، صورت گرفته است.

نماینده دائم عربستان توضیح بیشتری در این باره نداد.

وی با بیان اینکه کشورش آمادگی دیپلماتیک برای تعامل با ایران را دارد، گفت: این موضوع نیازمند زمینه‌های مشترک است.

المعلمی اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است که جنگ در یمن فروکش کند و دوره حوثی ها (جنبش انصار الله) پایان یابد.

وی همچنین از مواضع کشورش در قبال انتقادات روز گذشته «مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان ملل در باره تاخیر عربستان در ارایه کمک‌های مالی به یمن دفاع کرد.

لوکوک در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفته بود: همسایگان یمن در ائتلاف عربی (اشاره به عربستان و امارات) تاکنون سهم اندکی از کمک های مالی خود به یمن را که فوریه گذشته در ژنو متقبل شدند، پرداخت کرده‌اند.

نماینده عربستان افزود: ریاض در سال جاری میلادی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار به یمن کمک کرده و از این حیث بزرگترین کشور کمک کننده به یمن به شمار می آید.

نماینده دائم عربستان گفت که سفرای کشورهای عربی مستقر در سازمان ملل روز پنجشنبه در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان نگرانی کشورشان را در قبال جنگ وکالتی ایران در یمن و لبنان و دیگر نقاط منطقه اعلام کردند.

وی افزود که دبیرکل سازمان ملل به ما گفت که در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، نگرانی کشورهای مان را در قبال سیاسیت های تهران در منطقه به اطلاع وی خواهد رساند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید