عادل الجبیر: تصور اینکه کسی می‌خواهد یک ابرقدرت را به جنگ با ایران تحریک کند «مسخره» است

کدخبر: ۲۹۰۱۴۳
اقتصادنیوز: عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه با تاکید بر این که کشورش تمایلی به جنگ با ایران ندارد، گفت: «جامعه جهانی برای فشار بر ایران با هدف وادار کردن این کشور به عقب‌نشینی از رفتارهای تهاجمی‌اش به اجماع رسیده و مصمم شده است.»
عادل الجبیر: تصور اینکه کسی می‌خواهد یک ابرقدرت را به جنگ با ایران تحریک کند «مسخره» است

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از یورونیوز؛  آقای الجبیر روز پنج‌شنبه در پاسخ به شبهه‌های مطرح شده از سوی ایران در مورد نقش عربستان سعودی و متحدانش در تحریک آمریکا به جنگ با ایران تاکید کرد، این‌که تصور کنیم کسی می‌خواهد یک ابرقدرت را به جنگ با ایران تحریک کند مسخره است.

او که در لندن و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با تاکید بر نقش ایران در پشتیبانی از حملات اخیر به نفتکش‌ها ادامه داد که در شرایط فعلی تمام تلاش عربستان و متحدانش تلاش برای یافتن راه‌های عملی برای تامین امنیت تجارت از طریق آب‌های منطقه است.

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه سپس با ابراز نگرانی نسبت به افزایش شدت عملیات خرابکارانه و تهاجمی ایران طی هفته‌های اخیر تصریح کرد که کشورش با همراهی متحدانش به طور مستمر در حال مشورت در خصوص راهکارهای مختلف مواجهه با ایران هستند.

او تصریح کرد، آن چه که برای ما مسلم است، اقدام ایران برای مسدود کردن تنگه هرمز با واکنش بسیار سهمگین و کوبنده‌ای مواجه خواهد شد.

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در واکنش به تصمیم دادگاه بریتانیا مبنی بر تخلف دولت این کشور در فروش سلاح به عربستان نیز گفت که این تصمیم مربوط به فرآیندهای به کار رفته در این خصوص است و در مجموع نیز یک مساله داخلی برای بریتانیا محسوب می‌شود.

با این حال او با بغرنج خواندن شرایط حاصل از تحرکات اخیر ایران در منطقه خاطرنشان کرد که توقف یا تعلیق فروش سلاح به عربستان در عمل ساده‌ترین روش برای کمک به توسعه طلبی‌های ایران است.

آقای الجبیر یادآور شد که نیاز همگان به خاورمیانه‌ای آرام و باثبات است ولی شرارت‌های ایران تاکنون مانع از تحقق این خواست همگانی شده است.

او در پایان گفتگو با خبرنگاران خاطر نشان کرد:«وقتی کشوری در روند تجارت دریایی اخلالی ایجاد می‌کند، در واقع بر عرضه انرژی و قیمت نفت اثر می گذارد که زندگی هر فردی را در جهان متاثر می‌کند، لذا تلاش برای رفع این تهدید بغرنج وظیفه همگانی است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید