واکنش روسیه به خبر سرنگونی پهپاد ایرانی توسط آمریکا

کدخبر: ۲۹۴۷۴۸
اقصادنیوز: سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن تفسیر خبرسرنگونی یک پهپاد ایرانی توسط امریکا اعلام کرد اوضاع در خلیج فارس نه فقط انفجاری است بلکه همچنین خطر شعله ور شدن آتش درگیری را به همراه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، ریابکوف گفت:" تمرکز نیروها و وسایل نظامی کشورهای گوناگون  در خلیج فارس که وقوع هر حادثه ای ممکن است. مهمترین نکته جلوگیری از متشنج شدن اوضاع است".

معاون وزیر خارجه روسیه افزود:" متاسفیم که طرف آمریکایی بر خلاف همه فراخوان های نه فقط ما بلکه دیگر اعضای جامعه بین المللی خط مشی افزایش تنش و وارد کردن حداکثر فشار بر ایران را با لجاجت ادامه می دهد. این خط مشی اشتباه بوده و خطر بروز مشکلات و تکان های جدید را به همراه دارد".

پشتر سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد تهران هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه در هیچ جای دیگر از دست نداده است.

عراقچی در واکنش به بیانیه دونالد ترامپ درباره سرنگونی یک پهپاد ایرانی در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی ایالات متحده در توییتر نوشت:" ما هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه در هیچ جای دیگر از دست نداده ایم. نگرانیم که نیروهای آمریکا پهپاد آمریکایی را به اشتباه ساقط کرده باشند!"

همچنین محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اعلام کرده بود کشور وی از سرنگونی هیچ پهپاد خود خبر ندارد.

قبل از آن  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز نابود کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید