واکنش«آنگلا مرکل» نسبت به ادعای ترامپ درباره پهپاد ایرانی

کدخبر: ۲۹۴۷۷۳
اقتصادنیوز؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در واکنش به ادعای دونالدترامپ درباره سرنگون کردن پهپاد ایرانی با ابراز نگرانی از شرایط خلیج فارس، بر لزوم برقراری روابط دیپلماتیک به منظور کاهش تنش‌ها در این آب‌ها تاکید کرد.
واکنش«آنگلا مرکل» نسبت به ادعای ترامپ درباره پهپاد ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز در سخنانی درباره تحولات منطقه خلیج‌فارس موضع‌گیری کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک صدراعظم آلمان امروز جمعه گفت: «البته من من نگران وضعیت (کنونی) خلیج‌فارس هستم. شما نمی‌توانید که به این منطقه نگاه کنید بدون اینکه نگران شوید. تمامی فرصت‌های ارتباط دیپلماتیک باید مورد استفاده قرار گیرد تا از تنش جلوگیری شود.»

ترامپ دیشب مدعی شد که یک کشتی نظامی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است. ایران این ادعا را تکذیب و اعلام کرده به‌زودی تصاویر اخذ شده توسط پهپاد مورد ادعای آمریکا از ناوچه آمریکایی را منتشر خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که با وجود نگرانی‌هایی که درباره وضعیت جسمی وی وجود دارد، او می‌تواند به کار خود در این سمت ادامه دهد و گفت: «من می‌توانم از پس این سمت برآیم... من توجه زیادی به سلامتم دارم و همانطور که گفته‌ام، سال ۲۰۲۱ نتیجه فعالیت سیاسی من است.»

چند روز پیش، «هلگه براون» رئیس دفتر صدر اعظم آلمان در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «مرکل سالم است و آماده است دوره حضورش در قدرت را به پایان برساند.»

این در حالی است که پیشتر برخی منابع درون حزبی (حزب سوسیال دموکرات) از احتمال کناره‌گیری زودهنگام آنگلا مرکل از قدرت خبر داده بودند. تکرار مشاهده لرزش صدر اعظم آلمان در مراسم رسمی در ماه‌های گذشته و نیز استقبال وی از مقامات در حالت نشسته، نگرانی درباره وضعیت جسمی وی را افزایش داده است.

صدراعظم آلمان همچنین گفت که بریتانیا اگر چه در آینده عضو اتحادیه اروپا نباشد،  همچنان یک شریک خواهد بود و همکاری با فردی که جانشین «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس می‌شود به چگونگی تعامل وی با کمیسیون اروپا بستگی دارد.

قرار است که بریتانیا روز سی‌و یکم اکتبر ( (۹ آبان ۱۳۹۸) ) اتحادیه اروپا را ترک کند و احتمال جانشینی «بوریس جانسون» به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور زیاد است. وی که در انتخابات حزبی برای تعیین نخست‌وزیر بعدی انگلیس شانس بیشتری نسبت به «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس دارد، اعلام کرده است اگر نخست وزیر شود چه با توافق و چه بدون توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا، در تاریخ ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی برگزیت را اجرایی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید