علم‌الهدی: مردم خواسته یا ناخواسته در ریلی قرار گرفتند که در حال رفتن است

کدخبر: ۲۹۴۸۲۱
خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: مردم ما چه خواسته یا ناخواسته در ریلی قرار گرفته‌اند که در حال رفتن است؛ توقف و ترمز جلوی این پیشرفت را می‌گیرد پس در هیچ بعدی از ابعاد کشور از مواضع انقلابی نباید کوتاه بیاییم.
علم‌الهدی: مردم خواسته یا ناخواسته در ریلی قرار گرفتند که در حال رفتن است

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه حرم رضوی گفت: در هفته‌ای که گذشت همایش با اهمیت ائمه جمعه سراسر کشور تشکیل شد و محور این همایش و در راس برنامه این بود که ائمه جمعه به زیارت مقتدای حکیم خود نائل شدند. رهبر انقلاب در ان دیدار رهنمودهایی عنایت فرمودند که در همه سخنان حکیمانه ایشان نکات جامعی وجود دارد که در واقع وظیفه و تکلیف ائمه جمعه را در مواضع و رفتارهای سیاسی و هم در مسائل فنی خاص در خطبه‌ها و هم در رفتارهای اجتماعی مشخص می‌کرد.

وی ادامه داد: امتیاز فرمایشات رهبری این بود که در این مطالب تنها رهنمود نکرده و راهکار هم ارائه دادند که اجرای این نظریات با چه راهکاری صورت گیرد و بسیار جلسه پربار و آموزنده‌ای بود.

علم‌الهدی افزود: از جمله مطالبی که رهبر انقلاب تحت عنوان تبیین رفتار سیاسی و ترویج این رفتار در جامعه دینی بیان فرمودند مساله انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن بود. ایشان فرمودند کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است و هرگونه کوتاه آمدن نه تنها به ضرر انقلاب، بلکه به ضرر آینده ایران خواهد بود.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: انقلابی بودن یک مساله است؛ اینکه آدم در مسائل سیاسی از انقلابی بودن کوتاه بیاید و بخواهد با توجه به موقعیت زمانی و خوشایند برخی عناصر، از مواضع انقلابی تنزل کند که فرمودند این تنزل تنها به ضرر انقلاب نیست. رهبری فرمودند این مساله به ضرر ملت، کشور و به ضرر آینده ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: مردم ما چه خواسته یا ناخواسته در ریلی قرار گرفته‌اند که در حال رفتن است؛ توقف و ترمز جلوی این پیشرفت را می‌‌گیرد پس در هیچ بعدی از ابعاد کشور از مواضع انقلابی نباید کوتاه بیاییم. رهبری فرمودند تویی که امام جمعه هستی اگر از مواضع انقلابی کوتاه بیایی مردم ضرر می‌کنند تا چه برسد به سایر مسئولان. لذا اگر برادر و خواهری می‌خواهد مسئولیت قبول کند اول حساب کند آیا این مسئولیت را می‌تواند با حفظ حوزه انقلابی‌گری بپذیرد. از مواضع انقلابی نمی‌توان کوتاه آمد.

علم الهدی گفت: رهبر انقلاب در سال نود و پنج روی موضع انقلابی داشتن خیلی راهکارهای زیبایی ارائه دادند. در آنجا رهبری مشخصه‌هایی برای انقلابی‌گری بیان کردند.

وی ادامه داد: اولین شاخصه که در سخنرانی در جریان مراسم رحلت امام بیان فرمودند این بود که اولین شاخصه وابستگی به مبانی انقلاب، اعتقاد به مبانی انقلاب و باورمندی به اصول انقلاب است . یعنی نمی‌‌توانیم ادعای انقلابی‌گری کنیم اما اصول انقلاب را زیر پا بگذاریم. اصول انقلاب سه اصل است؛ اصل اول پایبندی به اسلام ناب از نظر عمل، عقیده و تظاهر است. پایبندی به اسلام این نیست که بگوید بخاطر خوشایند عده‌ای از یک حرام دست بکشیم. ده سال از تصویب قانون حجاب می‌گذرد اما آن را اجرا نکنیم. اینها همه ضدانقلاب بودن است. پایبندی به مبانی انقلاب پایبندی به اصل اسلام است.

وی افزود: اصل دوم انقلاب اعتقاد و پایبندی به محوری بودن مردم است. هیچ جناحی جز امام بزرگوار حق ندارد ادعا کند در انقلاب اصالت دارد. محور در این انقلاب مردم هستند و مردم را نادیده گرفتن و فکر معیشت و زندگی مردم نبودن با انقلابی بودن اختلاف دارد. اصل سوم نیز اصل استکبارستیزی است. ما انقلاب کردیم که سنگلاخ جلوی پای امام زمان را جمع کنیم و مردم ما جوان داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: استکبارستیزی تنها با مرگ بر آمریکا گفتن تمام نمی‌ شود و این تنها شعار ما است. استکبارستیزی یعنی غرب‌زده نباشیم و زندگی را براساس سبک زندگی غربی درنیاوریم. استکبار ستیزی به این است که چشمانمان به دروازه غرب دوخته نشود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور فرانسه مشاور ارشد خود را به ایران فرستاد و پیشنهادش این بود که ما مشکلات تحریم را حل می‌کنیم و شما کاری کنید که یمنی که بیمارستانش زیر بمب است، دیگر پهپاد و موشک به سمت سعودی نفرستند و حزب الله از سوریه بیرون بیاید. به شرط اینکه شما در مقابل اسرائیل مقاومت نکنید و در عراق حشد الشعبی آمریکایی‌ها را اذیت نکنند.

علم‌الهدی گفت: این مساله یعنی امروز آنها باور کرده‌اند که حاکم منطقه ایران است. استکبار ستیزی اصل انقلاب ما است و از این موضوع دست برنمی‌داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید