ترامپ:

شک ندارم پهپاد ایرانی را زده‌ایم

کدخبر: ۲۹۴۸۲۲
دقایقی پس از انتشار فیلم رصد کشتی جنگی یو‌اس‌اس باکسر توسط پهپاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که این پهپاد سرنگون شده است.
شک ندارم پهپاد ایرانی را زده‌ایم
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که سیمای جمهوری اسلامی ایران روز جمعه فیلم رصد کشتی جنگی آبی‌-خاکی «یو‌اس‌اس باکسر» توسط پهپاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پخش کرد و بسیار از رسانه‌های بین‌المللی نیز این فیلم را منتشر کردند، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا همچنان اصرار دارد که نیروهای کشورش روز گذشته این پهپاد ایرانی را سرنگون کرده‌اند.

دونالد ترامپ دقایقی پس از منتشر شدن این فیلم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز وعده انتشار آن را داده بود، به خبرنگاران گفت: «شکی نیست که ما آن پهپاد را ساقط کرده‌ایم. ما به هر اقدام تحریک‌آمیز دیگری از سوی ایران پاسخ خواهیم داد.»

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه نیز در آغاز سخنرانی خود در کاخ سفید ادعا کرده بود که نیروهای آمریکایی یک فروند پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز سرنگون کرده‌اند. وی گفت: «پیش از آغاز سخنرانی می‌خواهم شما را در جریان حادثه‌ای که امروز در تنگه هرمز اتفاق افتاد، قرار دهم. امروز کشتی یو‌اس‌اس باکسر که یک شناور آبی‌-خاکی تهاجمی است، علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله 1000 یاردی (900 متری) آن پیشروی کرده و چندین هشدار را نادیده گرفته بود، اقدام دفاعی انجام داد و پهپاد را بلافاصله نابود کرد.»

وزارت دفاع آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای در تأیید ادعای رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد: «حوالی ساعت 10 صبح به وقت محلی یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع بال ثابت به کشتی آبی-خاکی یواس‌اس باکسر که در حال حرکت به سمت تنگه هرمز بود، نزدیک شد و در محدوده خطرناکی قرار گرفت. کشتی یو‌اس‌اس باکسر نیز به‌منظور حفظ امنیت خود و خدمه اقدام دفاعی انجام داد.»

اما صبح امروز جمعه 28 تیر 98، مقامات نظامی کشورمان قویاً این ادعای ترامپ را تکذیب کردند. سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در این باره اعلام کرد که ادعای ترامپ کاملاً کذب است. وی گفت: «بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم ترامپ، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا پس از انجام ماموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاههای خود بازگشته‌اند و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو یواس‌اس باکسر آمریکایی گزارش نشده است.»

در ادامه سپاه پاسداران اطلاعیه‌ای رسمی در این باره صادر کرد و ضمن تکذیب ادعای ترامپ نوشت که به زودی تصاویر پهپادهای سپاه از ناوچه آمریکایی و سند دروغین بودن ادعای آنان را منتشر خواهد کرد.

عصر روز جمعه (حوالی ساعت 8) شبکه «پرس‌ تی‌وی» جمهوری اسلامی ایران فیلمی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وعده انتشارش را داده بود، پخش کرد تا دروغ بودن ادعاهای ترامپ و مقامات آمریکایی آشکار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید