میشل اوباما خطاب به ترامپ: اینجا آمریکای تو نیست!

کدخبر: ۲۹۴۹۰۳
اقتصادنیوز: همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم به اظهارات نژادپرستانه ترامپ علیه زنان دموکرات کنگره واکنش نشان داد و به رئیس‌جمهور این کشور یادآور شد آمریکا فقط کشور او نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل نوشت، میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا دیروز (جمعه) از اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور علیه زنان دموکرات کنگره به شدت انتقاد کرد.

اوباما در حساب توییتر خود نوشت: آنچه کشور ما را فوق العاده می‌کند، تنوع و گوناگونی در آن است. من این زیبایی را طی چندین سال به شیوه‌های مختلف دیده ام. چه اینجا به دنیا آمده باشیم چه به دنبال دریافت پناهندگی در این کشور باشیم، در هر حال یک جایی برای همه ما وجود دارد. ما باید به یاد داشته باشیم که اینجا آمریکای من یا آمریکای تو نیست. اینجا آمریکای همه ماست.

بانوی اول سابق آمریکا در حالی این توییت را منتشر کرد که در یک هفته گذشته اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه ۴ زن دموکرات کنگره (الکسندریا اوکاسیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پرسلی و رشیده طلیب) خشم بسیاری از نمایندگان و قانونگذاران آمریکایی را برانگیخته است.

رئیس جمهور آمریکا یکشنبه هفته پیش در حساب توییتر خود زنان دموکرات کنگره را به باد انتقاد گرفت و در اظهاراتی توهین آمیز از آن‌ها خواست به کشور‌های خود بازگردند. ترامپ در حالی این سخنان را بر زبان آورده است که همه این زنان به جز ایلهان عمر در آمریکا متولد شده اند! ایلهان عمر، نماینده دموکرات مینه سوتا متولد سومالی است و در زمان کودکی به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرده است.

با وجود جنجال برانگیز شدن این اظهارات توهین آمیز ترامپ، وی بار دیگر روز دوشنبه هم به حملات لفظی اش علیه زنان دموکرات کنگره ادامه داد و در حساب توییتر خود نوشت: «زنان دموکرات چپ گرای کنگره چه زمان می‌خواهند به دلیل لحن احمقانه خود و حرف‌های وحشتناکی که به زبان آورده اند از کشور ما، از اسرائیلی‌ها و حتی از دفتر ریاست جمهوری آمریکا عذرخواهی کنند؟ مردم زیادی از آن‌ها (زنان دموکرات کنگره) و اقدامات وحشتناک و منزجرکننده شان خشمگین هستند.»

ترامپ در واکنش به انتقاد از این اظهاراتش مدعی شد به هیچ وجه این حرف‌ها نژادپرستانه نبوده است!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید