امارات: ائتلاف عربی برای مرحله جدید در یمن آماده می‌شود

کدخبر: ۲۹۵۱۵۵
اقتصادنیوز؛ انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه اعلام کرد: ائتلاف عربی برای مرحله جدیدی با استفاده از ابزارهای سیاسی و نظامی گسترده آماده می‌شود و این ائتلاف اهداف استراتژیک خود را دارد.
امارات: ائتلاف عربی برای مرحله جدید در یمن آماده می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه خود در توییتر نوشت: جنگ‌های عصر جدید پیچیده هستند و مسائل افغانستان، عراق و سوریه گواهی بر این امر هستند. در مقام مقایسه، ائتلاف عربی مجموعه‌ای از اهداف استراتژیک خود و در رأس آن، ممانعت از تلاش‌ها برای تغییر توازن‌های استراتژیک در منطقه، بازگرداندن دولت (مستعفی یمن) و آزادسازی اراضی را محقق ساخته است و تنها طرح ثبات سیاسی و تداوم آن باقی می‌ماند.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه اعلام کرد: ائتلاف عربی خود را برای مرحله جدیدی با استفاده از ابزارهای سیاسی و نظامی آماده می‌کند و ائتلاف عربی اهداف استراتژیک خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: ائتلاف عربی در یمن که در قلب آن کشور برادر عربستان و امارات قرار دارد، مکانیزم‌های خود را تقویت کرده است.

این اظهارات قرقاش در حالی مطرح می‌شود که منابع از خروج امارات از جنگ علیه یمن خبر می‌دهند؛ اقدامی که باعث شده است تا عربستان سعودی خود را در باتلاق یمن تنها ببیند و برای حفاظت از خود که توانایی مقابله با اقدامات تلافی جویانه نیروهای یمنی را ندارد، دست به دامان نیروهای آمریکایی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید