دیدار مقامات آمریکایی با فرمانده کل سوریه دموکراتیک

کدخبر: ۲۹۵۴۳۷
اقتصاد نیوز: دو مقام آمریکایی با فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک در شمال سوریه دیدار و درباره اوضاع امنیتی در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه و پرونده زندانیان در زندان‌های این نیروها گفت‌وگو کردند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سیریا نیوز، مظلوم عبیدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک با ژنرال کنت مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در ائتلاف بین‌المللی و ویلیام روباک، فرستاده آمریکا در این ائتلاف در شمال سوریه دیدار کرد.

در این دیدار درباره اوضاع امنیتی در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه، اوضاع اردوگاه‌ها، خانواده‌های مزدوران و بازداشت شده‌ها توسط نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) رایزنی شد.

طرفین در این دیدار همچنین درباره طرح‌های آینده میان نیروهای کرد و ائتلاف بین‌المللی در زمینه ادامه جنگ علیه داعش بحث و گفت‌وگو کردند.

مک‌کنزی در جریان این دیدار بر باقی ماندن نیروهای ائتلاف بین‌المللی در شمال و شرق سوریه تأکید کرد.

این دیدار درحالی صورت گرفته است که یک هیئت آمریکایی به ریاست جیمز جفری، فرستاده ویژه واشنگتن به سوریه به ترکیه سفر کرده است.

در همین راستا، نیروهای سوریه دموکراتیک در سایت خود ضمن تأیید این دیدار اعلام کردند، محور گفت‌وگوی عبیدی با مقامات آمریکا حول مشکل اردوگاه‌ها، خانواده‌های بازداشت شده داعش توسط نیروهای کرد بود.

این سایت به نقل از عبیدی آورده است: در این دیدار دستور کار و مأموریت‌های مشترک با ائتلاف بین‌المللی در مرحله آتی را بررسی کردیم. چشم‌اندازهای مشترکی برای مواجهه با مشکلات امنیتی منطقه میان دو طرف وجود دارد.

در همین راستا، مصطفی بالی، مدیر دفتر رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک در صفحه اختصاصی خود در توییتر تصاویری را از جریان این دیدار منتشر کرد.

نیروهای سوریه دموکراتیک محل دقیق این دیدار را اعلام نکرده‌اند اما بالی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که این دیدار در منطقه کوبانی در شمال استان حلب صورت گرفت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید