واشگنتن از مسکو درخواست گشت‌زنی در تنگه هرمز کرد؟

کدخبر: ۲۹۵۵۲۶
نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه پیشنهاد آمریکا برای ایجاد ائتلافی به منظور گشت زنی دریایی در تنگه هرمز را غیرقابل درک خواند و اظهار داشت که واشنگتن چنین درخواستی از مسکو نکرده است.
واشگنتن از مسکو درخواست گشت‌زنی در تنگه هرمز کرد؟

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، میخاییل بوگدانف روز سه شنبه با بیان این مطلب افزود: روسیه از ایده خود برای امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس حمایت می کند.

پیشتر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود که آمریکا ائتلافی را برای گشت زنی در تنگه هرمز ایجاد می کند.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه گفت: هیچ پیشنهادی به ما ارایه نشده است ضمن اینکه معمولاً تماس می گیرند و توضیح می دهند که چه می خواهند و ایده خود را مطرح می کنند.

وی ادامه داد: ما (روسیه) نظریه تامین امنیت جمعی در خلیج فارس را پیشنهاد می کنیم و امروز یک بار دیگر درباره آن اعلام می کنیم اما آنچه که طرف آمریکایی پیشنهاد می کند برای من نامفهوم است.

بوگدانف در ادامه اظهار داشت که تاریخ دقیق نشست آتی سران کشورهای روسیه، ایران و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح در سوریه مشخص نشده است.

این درحالی است که پیشتر اعلام شده بود نشست مذکور اواخر خرداد ماه در ترکیه برگزار خواهد شد.

جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به تازگی به خبرنگاران گفته است: با شمار زیادی از کشورها تماس گرفتیم تا ببینیم آیا می‌توانیم با یکدیگر ائتلافی تشکیل دهیم که آزادی دریانوردی در تنگه هرمز و آب‌های اطراف را تضمین کند.

عصر جمعه 28 تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید