واکنش روزنامه کیهان به مصاحبه زیباکلام: شما نگفتید مقابل ناطق تیرآهن 14 هم رای می‌آورد؟

کدخبر: ۲۹۵۵۹۳
اقتصادنیوز: روزنامه کیهان نوشت: صادق زیباکلام از تمسخر ناطق نوری به تمجید از او میل کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، این روزنامه نوشت: زیباکلام با بیان اینکه از ناطق نوری گلایه دارم، اظهار داشت: زمان انتخابات مجلس دهم، بارها و بارها به طرق مختلف از  ناطق نوری خواهش و تمنا کردم که «اگر به انقلاب اعتقاد دارید الان باید به خاطر آینده نظام وارد صحنه انتخابات شوید ومدیریت مجلس را به دست بگیرید». اگر چهار سال پیش آقای ناطق نوری وارد انتخابات مجلس دهم شده بود، قطعا مجلس دهم امروز وضع دیگری داشت.

وی ادامه داد: مجلس دهم با مدیریت ناطق نوری شاید در راس امور قرار نمی‌گرفت اما مثل امروز در قعر امور هم نبود. مجلس دهم در چهار سال گذشته هیچ نقشی برای امور مهم کشور ایفا نکرد. روزی من به اصلاح‌طلبان هم انتقاد کردم و گفتم اگر می‌گذاشتید که هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شود نتیجه کار طور دیگری رقم می‌خورد.

وی گفت: ای کاش که آقای ناطق نوری چهار سال پیش احساس تکلیف می‌کرد اما جلوی ضرر را از هر جا بگیریم، منفعت است. در مجموع خوب است که اصولگرایان معتدل ائتلافی را میان خود به وجود آورند.

زیباکلام سال گذشته نیز در گفت‌وگو با نامه‌نیوز و در پاسخ به این سوال که چطور بهزاد نبوی زمان مجلس ششم در اعتراض به نظارت استصوابی شورای نگهبان و ردصلاحیت اصلاح‌طلبان استعفا کرد اما الان می‌گوید نباید از اصولگرایان میانه‌رو مثل ناطق، باهنر و لاریجانی جدا شویم؟ گفت: واقعیت‌ها چشمان خیلی‌ها را باز کرد. واقعیت‌ها باعث می‌شود که آدم از اوج ایده‌آلیستی فاصله بگیرد و به خیلی چیزها تن بدهد یا آنها را قبول کند. همان‌طور که چشمان مرحوم هاشمی رفسنجانی باز شد یا همان‌طور که چشمان اصلاح‌طلبان به روی مرحوم هاشمی رفسنجانی باز شد. ما اصلاح‌طلبان شاید یک روز مجبور شویم به آقای ناطق نوری و علی لاریجانی رای دهیم. اینها بستگی به شرایطی دارد که با آن مواجه می‌شویم. این قبیل اظهارات در حالی است که زیباکلام چندی قبل، ضمن تحقیر و هیچ‌انگاری ناطق نوری مدعی شده بود سال 76 اگر به جای خاتمی، تیرآهن 14 هم نامزد بود، در مقابل ناطق نوری رای می‌آورد(!) عناصر وابسته به گروهک نهضت آزادی و ملی-مذهبی همچنین برخی کارگزارانی‌ها و حزب مشارکتی‌ها بارها تصریح کرده‌اند برای رخنه در میان اصولگرایان، به یارگیری از برخی افراد منتسب به این جریان و ایجاد شکاف در آن نیاز دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید