آمریکا 930 خودروی زرهی به ارتش مصر اهدا کرد

کدخبر: ۲۹۵۸۸۶
اقتصادنیوز: دولت آمریکا در چارچوب کمک‌های سالیانه نظامی به ارتش مصر، 930 دستگاه خودروی زرهی تحویل این کشور داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سفارت آمریکا در قاهره در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب کمک‌های سالیانه به ارتش مصر به ارزش سالانه ۱.۳ میلیارد دلار روز پنجشنبه (دیروز) ۹۳۰ خودروی زرهی از نوع آر ای بی (MRAP) به این کشور اهدا کرده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، در این بیانیه همچنین آمده است که این خودروهای زرهی در راستای مبارزه با تروریسم و افزایش توان نظامی ارتش مصر و همچنین در چارچوب همکاری‌های نظامی بین آمریکا و مصر به ارتش این کشور اهدا شده است.

آمریکا پس از پیمان کمپ دیوید در سال ۱۹۷۹ میان مصر و رژیم صهیونیستی و در ازای به رسمیت شناختن این رژیم از سوی قاهره، متعهد به پرداخت سالانه دو میلیارد دلار به دولت مصر شد که ۱.۳ میلیارد دلار از این میزان به کمک‌های نظامی اختصاص دارد. هرچند این کمک‌ها در سال ۲۰۱۳ و پس از کودتای عبدالفتاح السیسی علیه «محمد مرسی» به طور جزئی متوقف شد اما از مارس ۲۰۱۵ بار دیگر از سر گرفته شد.

ارتش مصر از سال ۲۰۱۱ به این سو با معضل تروریست‌های شبه جزیره سینا مواجه است و این بحران کماکان ادامه دارد.

ارسال کمک‌های سالیانه آمریکا به ارتش مصر در حالی است که بسیاری این کمک‌ها را نه با هدف تقویت ارتش مصر بلکه با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی می‌دانند؛ به طوریکه در نهم جولای ۲۰۱۳ (۱۸ تیرماه ۱۳۹۲) روزنامه‌های اسرائیلی از وساطت تل آویو در نزد واشنگتن برای عدم قطع این کمک‌ها خبر دادند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید