۵ ویژگی عجیب بدن انسان که شگفت‌زده‌تان می‌کند

کدخبر: ۲۹۵۹۴۴
​اقتصاد نیوز:بدن انسان توانایی‌هایی عجیب زیادی دارد که هر بار با شنیدن یکی از قابلیت‌ها فقط می‌توانیم به عظمت خالق چنین سیستم پیچیده و متفکرانه‌ای فکر کنیم و بس! مثلا آیا می‌دانید که با یک تار موی انسان می‌توانید یک سیب را در هوا نگه دارید؟ یا می‌دانستید که بدن انسان ۷۵ کیلومتر اعصاب دارد؟ بدن انسان سالی دو کیلوگرم پوست از دست می‌دهد؟ انسان در روز ۲۰ هزار بار نفس می‌کشد؟ یا مثلا می‌دانستید که سرعت عطسه ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است؟
۵ ویژگی عجیب بدن انسان که شگفت‌زده‌تان می‌کند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از روزیاتو، حافظه‌ی انسان به اندازه ذخیره ۲/۵ میلیون گیگابایت اطلاعات گنجایش دارد. این مقدار تقریبا معادل ۳۰۰ سال ویدئوی ضبط شده است. رگ‌های خونی یک انسان بزرگسال بیش از ۱۶۰ هزار کیلومتر درازا دارند و ده‌ها واقعیت عجیب دیگر در مورد بدن انسان وجود دارد که شگفت‌زده‌تان می‌کند. اما در این مطلب می‌خواهیم ۵ قابلیت جالب را برایتان معرفی کنیم که آگاهی از آنها در زمان بحران بسیار یاری‌رسان است.

دکتر «روس آی دونالدسون»؛ استادیار دانشکده پزشکی UCLA در مورد کاهش درد آمپول توصیه کرده: با شست و انگشت اشاره خود یک دایره درست کنید و هنگام تزریق آمپول برای مدت چند ثانیه آن را پایین فشار دهید. با فشار یا لمس منطقه نزدیک تزریق سوزن، درد کمتری در پوست خود احساس خواهید کرد. این کار باعث گیج شدن اعصاب شما می شود و به جای اینکه درد سوزن را احساس کنید تصور می کنید یک ضربه ناگهانی به بدنتان وارد شده است.

قطع کردن سکسکه

نفس عمیق بکشید، آن را برای ۱۰ ثانیه نگه دارید، سپس بدون بازدم، هوای بیشتری بگیرید و آن را برای ۵ ثانیه دیگر نگه دارید. در آخر – باز هم بدون بازدم – تا جایی که می توانید هوای بیشتری به دهان بگیرید و دوباره برای ۵ ثانیه دیگر آن را نگه دارید و سرانجام هوا را بیرون دهید. در آخر به صورت نرمال نفس بکشید. این کار باعث می شود تا دیافراگم (عضله های زیر ریه) بی حرکت شوند و از اسپاسم جلوگیری می کند.

دکتر «لوک موریس» و همکارانش در دانشگاه پزشکی نیویورک این آزمایش را روی ۳۰ بیمار تست کردند و سکسکه همگی آنها بند آمد.

جلوگیری از غش کردن

محققان دانشگاه آمستردام بدنبال تحقیقات خود متوجه شدند سفت کردن عضلات در زمان بروز نشانه‌های غش کردن می‌تواند تا ۳۰ درصد از این مشکل جلوگیری کند.

زمانی که احساس می‌کنید ضعف کرده‌اید و در حال غش کردن هستید، پاهایتان را روی هم بیندازید، ران هایتان را به هم فشار دهید و شکم خود را منقبض کنید. شما هنگامی احساس سستی و غش کردن دارید که فشار خونتان پایین می آید و خون در دست ها و پاها جمع می شود. با کشش عضلات، فشار خون خود را بالا نگه می دارید و کمک می کنید تا خون دوباره به مغز و قلب برسد. این کار تا ۳۰ درصد از غش کردن و از هوش رفتن جلوگیری می کند.

درمان سوزش شبانه معده

آیا در معده خود احساس سوزش می کنید؟ به پهلوی چپ خود بخوابید. این کار انحنای طبیعی مری را مسدود می کند و باعث می شود تا اسید معده بالا نیاید. اگر روی کمر یا به پهلوی راست بخوابید انحنا مری باز می ماند و اسید بالا می آید و شما احساس سوزش می کنید.

محققان بیمارستان فیلادلفیا کشف کردند افرادی که دایما از سوزش معده رنج می‌برند، وقتی روی پهلوی چپ خود می‌خوابند کمتر از زمانی که به پهلوی راست می‌خوابند، این درد را حس می‌کنند.

جلوگیری از ریختن اشک

اگر در موقعیت نامناسبی بغض کردید برای جلوگیری از ریختن اشک ها، گلویتان را صاف کنید. این کار در مکانیسم بینی و حنجره اختلال ایجاد می کند و باعث کنترل گریه می شود. بعلاوه، پس از صاف کردن گلو، آب دهان خود را قورت دهید. این کار باعث می شود زبان شما به سقف دهانتان بچسبد و باعث مسدود شدن نرم کام می شود و در نتیجه نمی گذارد اشک‌ها روی گونه جاری شوند. این روش اغلب به عروس‌ها و دامادها در مراسم عروسی‌شان توصیه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید