کنایه تند باهنر به ایده مشارکت مشروط حجاریان/ مجلس آینده حتما اصولگراست

کدخبر: ۲۹۶۰۱۵
اقتصادنیوز: محمدرضا باهنر درباره برنامه انتخاباتی اصولگرایان برای اسفند ۹۸ به نامه نیوز گفته است: ما تلاشمان وحدت صددرصدی است اما فرضا اگر زمان انتخابات یکباره چهار تا لیست دربیاید، ممکن است ما به رقیب نبازیم ولی به خودمان ببازیم.

به گزارش اقتصادنیوز، بخش هایی از گفتگوی محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری را بخوانید؛

*{در واکنس به حرف های حجاریان درباره مشارکت مشروط}: اینها یک نوع رجزخوانی های قبل از هماورد است. آقای حجاریان و مجموعه اصلاحات در بیست و دو سال گذشته چه کار کردند، انتخابات بزرگی برگزار شد و بالاخره موفق شدند. بعد یک زمانی رسیدند که گفتند «چون صلاحیت ها رد می شود تحریم می کنیم». دو، سه دوره گذشت و مجلس های هفتم، هشتم و نهم، دوباره مشی شان عوض شد و قبل از مجلس دهم و دولتهای یازدهم و دوازدهم، اینها گفتند «نه، باید اگر مطالبه ای هم داریم باید این مطالبه را پای صندوقها بگیریم. قهر کردن با صندوق هیچ نفعی برای قهرکننده ندارد». به این جمع بندی رسیدند و بارها هم موضع شان این بوده است.

بهزاد نبوی و حجاریان با هم تقسیم کار کردند

*الان تحلیلم این است که اینها یک تقسیم کار کرده اند. آقای بهزاد نبوی می گوید ما در هر صورت می آییم اما باید انتخابات خوب برگزار شود. آقای حجاریان می گوید «ما می آییم به شرطی اینکه...» یعنی اگر شرط ها اجرا نشد می خواهند دوباره به تحریم گذشته برگردند؟ من تردید دارم.

*{در پاسخ به این سوال که اگر اصلاح طلبان بخواهند برای مجلس سرلیست انتخاب کنند دوباره عارف را انتخاب می کنند؟}: نمی دانم. بستگی دارد چه کسانی ثبت نام کنند و صلاحیتشان تائید شود. واقعا به خیلی عوامل بستگی دارد. البته یکسری آدم های دانه درشتی که تصور می کردم چون در دولت هستند، وزیر یا استاندار یا معاون رئیس جمهور هستند از نظر قانونی منتفی است و دیگر نمی توانند وارد شوند. برخی تحلیلشان این بود که مثلا آقای جهانگیری وارد شوند ولی الان دیگر نه وزرا و نه روسای جمهور و نه معاونین رئیس جمهور و نه استانداران نمی توانند نامزد انتخابات مجلس شوند چون استعفا ندادند.

*من معتقد هستم لیست های اصولگرایی و اصلاح طلبی باید حتما چهره های جدید و جوان تر را داشته باشند، البته ما اصلا دنبال پیرزدایی نیستیم که هرچه پیر هست کنار بروند.

*اینکه مجلس آینده اصولگرا می شود یا اصلاح طلب؟ ما تلاشمان این است که مجلس را ما بگیریم و رقیبمان هم همینطور. اصلا این یک میدان رقابت است ولی اینکه چقدر موفق می شویم، بستگی به روشهای کار و تلاشها و نوع انتخابهایمان دارد. اینکه چه آدم هایی انتخاب کنیم و نوسازی بشود یا نشود. والا طبیعی است که در رقابت دو حزب هر کدام از این احزاب می خواهند به مجلس بروند.

*من البته گرایش را حتما به سمت اصولگرایی می بینم به شرطها و شروطها. عرض کردم ما تلاشمان وحدت صددرصدی است اما فرضا اگر زمان انتخابات یکباره چهار تا لیست دربیاید، ممکن است ما به رقیب نبازیم ولی به خودمان ببازیم. این هم تعبیر بدی نیست که ما بعضی وقتها در انتخابات به خودمان می بازیم به رقیب نمی بازیم. خودمان درست تمهید نمی کنیم.

*تیپ ماها اصلا موافق استعفای روحانی نیستیم و کلیت نظام هم موافق این کار نیست. بالاخره رئیس جمهور آمده تا پایان دوره باید کار را جلو ببرد. آقای روحانی دارد در چارچوب نظام کار می کند. نقدهایی به آقای روحانی وجود دارد ولی زاویه ای با نظام پیدا نکرده و حتما اینطوری نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید