عمار حکیم در دیدار با عادل عبدالمهدی: وجود اپوزیسیون نیازی ضروری برای نظام است

کدخبر: ۲۹۶۰۲۶
اقتصادنیوز: رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدار با نخست وزیر این کشور تاکید کرد، اپوزیسیون نیازی ضروری است نه یک بار و یا عاملی برای ناخرسندی نظام حاکم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق نوشت، عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق در پاسخ به پیام دریافتی از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور با تاکید بر اینکه اپوزیسیون نیازی ضروری است نه بار و یا عاملی برای ناخرسندی نظام حاکم، گفت: مخالفان پایه دموکراسی و قدرت لازم برای تعادل در ساختار سیاسی دموکراسی هستند.

عمار حکیم در ادامه اظهار کرد: نظام‌های سیاسی موثر از مخالفان سیاسی خالی نیستند و آنها بخشی اصلی و قانونی در هرگونه ساختاری را تشکیل می‌دهند.

رئیس جریان حکمت ملی افزود: دلایلی که جریان حکمت ملی را به سوی در پیش گرفتن اپوزیسیون پیش برد، متعدد و مهم هستند؛ انحصاری کردن تصمیم‌گیری، انحصارطلبی‌های سیاسی در مدیریت کشور، عدم تناسب میان عملکرد دولت با خواسته‌های مردم و دیگر موارد از دلایل واقعی این مساله هستند، اما هدف عالی‌تر و بالاتر از این‌ها، حمایت از روند سیاسی در برابر تنش‌ها و برقراری ثبات است که اپوزیسیون را به نیازی ضروری در حوزه سیاسی تبدیل می‌کند نه اینکه یک بار و منشأ ناخرسندی برای نظام حاکم یا دولت باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید