چه کسانی علیه ورزش زنان فضاسازی می کنند؟

کدخبر: ۲۹۶۴۵۲
اقتصاد نیوز:معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد برخی مشکلات پیش روی بانوان برای ورزش کردن صحبت کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز، محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش در خلال حرفهای امروزش به نکات مهمی درباره مشکلات ورزش بانوان در ایران اشاره کرد. گزیده ای از این حرفها را به نقل از ایسنا بخوانید:

اوایل انقلاب که ورزش بانوان فعالیتش شروع شد همه گارد می‌گرفتند و اکثر استانها قبول نمی کردند که بانوان در این حوزه فعالیت کنند، چه ائمه جمعه و چه سایر مسئولان جرات نمی‌کردند راجع به ورزش بانوان صحبت کنند اما در این زمینه تلاش زیادی صورت گرفت.

مرحوم هاشمی رفسنجانی یکی از کسانی بود که در این زمینه تلاش زیادی کرد و به توسعه ورزش بانوان اعتقاد داشت. افراد زیادی برای ورزش بانوان سیلی خوردند و تحت فشار قرار گرفتند اما اعتقاد داشتند که ورزش  بانوان باید حمایت شود.

اینکه دختر تکواندوکارمان در المپیک مدال می گیرد، قایقرانان‌مان در بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال می‌گیرند همه اینها نمونه توانایی بانوان ایران است. در تورنمنت اخیر که بانوان والیبالیست اعزام شدند قهرمانی را به دست آوردند. شرایط بانوان ایران با رقبایشان برابر نیست چرا که آنها با حفظ شئونات برابر رقبایشان قرار می گیرند. شرایط بانوان مطلوب نیست اما در حال رشد هستیم.

اگر اتفاقی در حوزه مردان بیفتد کمتر مسئولان نسبت به آن صحبت می کنند، ولی وقتی خبری از بانوان  درز می کند که فلان ورزشگاه این اتفاق ها افتاده است یا عکسی منتشر می شود همه صحبت می کنند که باید توقف کنند. سوال می کنند که چرا فلان ورزشکار آن عکس را در صفحه شخصی خود گذاشته است. علت اینکه گاهی بانوان تحت فشار قرار می گیرند این است که برخی آلبوم هایی درست می‌کنند و به دفتر مراجع تقلید می‌برند که نگاه کنید در ورزش چه اتفاقی می‌افتد.

علت اینکه با ورود خانم ها به استادیوم مخالفت کردند همین چیزها بود. خانم ها سال های ۲۰۱۰ به ورزشگاه می‌رفتند و مشکلی نبود ولی در سال ۲۰۱۲ در بازی ایران و ژاپن که به میزبانی ایران انجام گرفت نرده ها شکسته شد و ازدحام جمعیت بوجود آمد. آن موقع اصلا چند نفر ماموریت داشتند که از راهروها عکس بگیرند. این عکس‌ها آلبوم شد و به آیات عظام داده شد و از آن به بعد گفتند ممنوع است.

بعدها آلبومی به ما دادند که خانم ها کاکل‌شان بیرون است، مانتوی‌شان تنگ است یا غیره، اما ما هم آلبومی از خانم های محجبه تهیه کردیم که بدون مشکل در ورزشگاه حضور داشتند. اگر آنها ۵۰ خانم را نشان دادند ما هزار خانم محجبه را نشان دادیم و بعد از آن رفته رفته شرایط بهتر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید