پشت‌پرده حضور بازیگران زن خارجی در فیلم‌های ایرانی

کدخبر: ۲۹۷۳۶۱
اقتصاد نیوز:حسن هدایت، کارگردان سینما و تلویزیون، گفت: پشت انتخاب بازیگران خانم خارجی در فیلم‌های ایرانی نیت خیری وجود ندارد.
پشت‌پرده حضور بازیگران زن خارجی در فیلم‌های ایرانی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از برنا، حسن هدایت، تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون،به دلایل حضور بازیگران خارجی در فیلم‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: گاهی فیلمنامه می‌طلبد بازیگر زن خارجی حضور داشته باشد و ایفای نقش کند، اما قاعدتا پشت چنین چیزی نیت خیری وجود ندارد. هدف کارگردانان و تهیه‌کنندگان از این کار فقط این است با جذابیت‌های بصری مخاطب جذب کنند.

وی ادامه داد:، چون این خانم‌ها در کشور خودشان نه شهرت درست و حسابی دارند و نه بازی خوبی ارائه می‌دهند، تنها به دلیل ظاهر و تاثیری که می‌توانند در فروش یک فیلم سینمایی داشته باشند از آن‌ها استفاده می‌شود. با تمام این وجود دستمزد‌های بالایی به دلار و یورو هم می‌گیرند.

این کارگردان با اشاره به شکست فیلم «جن زیبا» در گیشه تصریح کرد: فیلم‌هایی که بازیگر خانم خارجی در آن حضور دارد اکثرا خارج از ایران فیلمبرداری می‌شوند و خیلی کم پیش می‌آید تمام کار در ایران تولید شود. اینگونه فیلم‌ها عموما ناموفق هستند مثل فیلم «جن زیبا» که اخیرا روی پرده رفت و با شکست در گیشه مواجه شد. چون چیزی نبود که تماشاگر ایرانی از آن خانم مطرح در شبکه جم انتظار داشت. در نتیجه با اینکه خیلی تلاش کرده بودند فیلم مخاطب عجیب و غریبی پیدا کند، اما شکست خورد.

حسن هدایت انتخاب بازیگران خارجی برای فیلم‌های ایرانی را خطای استراتژیک دانست و بیان داشت: فیلمی که در آن بازیگر مطرح خارجی حضور دارد تنها در دو صورت می‌تواند موفق شود یا اینکه قصه خیلی قوی باشد یا آن بازیگر بسیار توانمند و حرفه‌ای باشد. در غیر اینصورت، چون تماشاگران ایرانی از این بازیگران در فیلم‌های کشور خودشان تصویر دیگری دارند دچار تناقض می‌شوند. به نظر من این یک خطای استراتژیک است. تهیه‌کنندگان و کارگردانان باید در انتخاب‌هایشان بیشتر دقت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید