ولایتی: عراق افتخار جهان عرب و اسلام است

کدخبر: ۲۹۷۵۰۵
اقتصادنیوز :رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخست وزیر عراق، در برابر زیاده خواهی های دولت‌های بیگانه از جمله آمریکا به خوبی ایستادگی کرده و امروز کشور عراق افتخار جهان عرب و اسلام محسوب می شود و از ظرفیت‌های بی نظیری برخوردار است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر امروز (دوشنبه - ۱۴مرداد) در دیدار با هیات جنبش النجباء عراق اظهار کرد: ما به عراق به عنوان کشوری دوست و برادر نگاه می‌کنیم؛ وجود جنبش النجباء در کشور عراق، بسیار مهم و ارزشمند است و افتخار می کنیم که چنین جنبش مومنی توانسته بعد از گذشت سال‌های متمادی در حفظ  استقلال و عزت عراق نقش داشته باشد.

مشاور مقام معظم رهبری افزود: تا زمانی که ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و جبهه مقاومت وجود دارد، هیچ قدرتی، توانایی ایستادگی در برابر آن ها را ندارد.

وی با اشاره به اقدامات مثبت نخست وزیر عراق با بیان این که جنبش النجباء با کمک همه گروه های عراقی توانسته است دست آمریکایی ها و بیگانگان را از عراق کوتاه کند تصریح کرد: این جنبش یکی از محورهای اصلی جبهه مقاومت محسوب می شود که اجازه نداده بیگانگان، صهیونیست ها و مثلث ارتجاع در امور داخلی دخالت کنند و این خواسته مردم عراق است. دولت و ملت ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و به امید خدا پیوستگی دو ملت هر روز بهتر و قوی تر خواهد شد.

ولایتی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان که جنبش النجبا در کنار سایر مبارزان عراقی توانسته اند داعش را شکست دهند و موجب حفظ تمامیت ارضی کشور عراق شده اند گفت: جنبش النجباء همچنان سربلند و پیشتاز در حمایت از مردم عراق و جبهه مقاومت هستند.

به گفته وی، امروز رابطه میان ایران و عراق به عنوان دو ملت برادر از سطح بسیار بالایی برخوردار است، کمتر کشوری در جهان وجود دارد که به اندازه دو ملت ایران و عراق، مشترکات متعدد داشته باشند  و علی رغم ۸ سال جنگی که از سوی بیگانگان و رژیم بعث عراق بر دو ملت تحمیل شد، روابط میان دو کشور بسیار خوب و سازنده است.

رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که ملت عراق از شر رژیم بعث آزاد شد، توانست با تلاش های زیاد مقابل بیگانگان بایستد و در مقابل زیاده خواهی های مثلث صهیونیسم و ارتجاع ایستادگی کند. ایران و عراق همچنان در کنار یکدیگر در جهت تقویت جبهه مقاومت تلاش می کنند و در آینده شاهد روابط مستحکم تری میان دو ملت خواهیم بود.

پس از پایان این دیدار «نصر الشمری» معاون دبیرکل و سخنگوی جنبش النجباء عراق با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن مثبت ارزیابی کردن این دیدار گفت: امروز این افتخار را داشتیم که با یکی از چهره های برجسته جمهوری اسلامی ایران دیدار کنیم و ایران توانسته تمامی پیروزی ها را در سطح منطقه و جهان به مرحله ظهور برساند.

وی افزود: همه مسلمانان جهان نسبت به پیروزی‌های ایران آگاه هستند و به این موضوع افتخار می کنند؛ کشورهای جهان اسلام پس از گذشت سال‌های متمادی که استکبار جهانی آن ها را مستضعف می دانست و به خود اجازه می داد که تمامی ثروت‌های آن ها را در اختیار بگیرد، امروز جایگاه خودشان را باز یافته اند.

معاون دبیرکل و سخنگوی جنبش النجباء افزود: ما به سخنان ولایتی گوش دادیم و مطالب بسیار ارزشمند و سودمندی را درباره مسائل سیاسی و چالش‌های منطقه و محور مقاومت که جمهوری اسلامی ایران منشا اصلی آن است، کسب کردیم و همواره اعلام کردیم که کشور عراق هرگز نمی تواند پایگاهی برای نیروهای استکبار باشد و از طریق عراق بخواهند جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهند؛ ما با تمام توان خود برای مقابله با چنین پروژه شومی ایستاده ایم و مبارزه می کنیم.

وی تصریح کرد: رابطه و پیوند برادری میان دو ملت ایران و عراق از سطح بسیار بالایی برخوردار است چرا که برای این موضوع عوامل بسیار گسترده ای وجود دارد و هیچ قدرتی نمی تواند در پیوند برادری و رابطه مستحکم میان ایران و عراق اخلال ایجاد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید